Min resa mot mål!

tisdag 9 november 2010

underbar dag trots skitstart

I dag har jag haft en fantastisk dag trots min morgon! Blev hämtad 8.45 av min kusin Åza. Vi skulle ha en tjejdag med mysig skogspromenad, dricka te och bara prata och se vart det kunde leda oss...  Trodde att jag skulle vara mera nervös än jag var, vi har ju varit från varandra så länge. Kände mig bara stor o klumpig när jag skulle försöka att graciöst glida ner till bilen... iförd kronans långkalsonger med passform nolla, stora pösiga och väldigt slitna "jag har mens inget får trycka på magen" joggisar, stora vinter jackan vantar o halsduk. Vi skulle ju ut på landet o då ska man vara redo för allt... Stålkvinnor som vi är så gick vi ut i skogen med hundarna snöstorm eller ej! Snöigt o blött blev det och pratade o pratade gjorde vi!! Vi fortsatte med varsin te mugg i soffan, mycket tårar mycket skratt och massa grimaser... Sen bjöd Åza på en fantastisk lunch bestående av glutenfri pasta och en vegetarisk pastasås med färska champinjoner, spenat och philadelphiaost. Den innehöll säkert något mer gottit  men jag ska försöka få receptet om det inte är något superhemligt familjerecept förstås! Sen var det dags att halka till stan och tacka för dagen. Halt som fanken var det men vi kom in till stan utan missöden. efter en snabbdusch så gick Bobo o jag till jobbet för att börja kvällens danspass. Nybörjar gruppen fick sig en ordentlig genomkörare och vi hade väldigt roligt tillsammans, de upptäckte att de minns mer mer steg än de trodde när de fick prova att bara dansa utan att få torra först! De var jätteduktiga! Sen kom mina nivå 3 tjejer... Wow... idag har de dansat som de aldrig gjort förr!! De var sååå duktiga! Jag lärde ut en gammal goding, en Night club "Where We've Been". Vi jobbade på att dra på stegen och svaja som mjuka träd i vind... Som de svajade! kan inte med ord beskriva hur stolt man blir som instruktör när allt bara stämmer , valet av dans, musiken, och när man ser hur bitarna bara faller på plats. Idag har det varit sann dansglädje och det var ett tag sedan nu som jag känt det, mest för att jag har haft mer ont än jag fattat själv.Japp! jag kan vara fruktansvärt långsam vad gäller att förstå att jag har ont... oftast förstår jag det först när det lättar, som nu! haha som tur är så finns det annat jag är bättre på!

Helt enkelt en bra dag idag trots starten!
Over 'n out!

1 kommentar:

Åza Diaz Mägi sa...

Jag tyckte du var lika fin som alltid. Oavsett stora mysbrallor och aj aj i kroppen har du så härligt mjuka drag i ansiktet och så öppna ögon som jag avundas. Du är en pingla! Receptet är inte hemligt, snott det från ICA ha ha ha!