Min resa mot mål!

tisdag 9 november 2010

Skit skit skit!

Idag är en riktig skit dag.... En satans jävla helvetesdag. Varför? jo det kan enkelt sammanfattas i ett ord: ONT! Jävla skit kropp jävla skit mens jävla skit helt enkelt. Somnade fort igår och det brukar betyda bra natt, BRUKAR! Men tydligen inte i natt... Vaknade av en blixtrande mensvärk (hur sjutton nu mensvärk kan blixtra men det känns som den bästa beskrivningen just nu) jag vägrade titta på klockan för ser jag att det bara är någon timme kvar till klockan ringer då kan jag inte somna om. Tvingade mig att somna om trots monstret som kalasade i min mage. Vaknar på nytt 7.15 (klockan ska ringa 7.30) och hör sonen som gör sig redo att gå till bussen. Inser att det bara är o gå upp o möta dagen. Nu ska det ju tilläggas att jag råkar veta att min kropp gillar INTE att jag ställer klockan, om jag måste gå upp innan kroppen vill det får jag ONT, går jag upp senare än vad kroppen vill får jag ONT. Jag har alltså en ganska bestämd kropp som dikterar mitt liv. Eller egentligen så hänger väl bara kroppen med på åkturen och det är demonen Fibromyalgi som kör... Men idag ska jag iväg på en resa i ett nytt kapitel i mitt liv, ska spendera dagen med min kusin. En gång i tiden var hon min bästa vän min livlina, min tvillingsjäl. Men något gick fel och jag kände mig sviken, mattan rycktes under mina fötter och jag vände ryggen till. Mitt självförsvar när folk sviker är att nollställa mitt sinne och helt enkelt radera dem ur mitt inre, de syns inte och finns inte. ( Jo då det har hänt några ggr i mitt liv) så på 14 år har vi pratat kanske 3ggr och då typ "hej" Vacker väder" "snygg tapet du". Idag ska vi alltså träffas efter att ha pratat och ventilerat via facebook sedan min Guddotters dop i september.... O så är kroppen såhär!!! Fan fan fan. Stel som en telefonstolpe, öm i varje led och till o med fingrarna värker! Och så denna jäkla  mensvärk som toppen på det. SUCK!! Men det är bara att göra som vanligt, bita ihop o le! Inget blir ju bättre av att jag sitter i ett hörn o tjuter så ryck upp dig människa!!! Nu till roligare saker för det finns mycket roligt i mitt liv också! Igår lärde jag ut en underbar dans: "Quarter after one"  Låten till den spelas i radion minst en gång i timmen "I need you now" med Lady Antebellum. OHHHH så mysig den e!!! stämmer såå bra med musiken! Funderar på att byta ut en av danserna som min tisdagsgrupp skulle fått och ta denna istället... tror tjejerna skulle gilla denna mer än "Fujijama mama" som är ganska snabb.Jag tror fanken att jag gör det! Nehej nu blir det frukost, blir hämtad om 40minuter om hon inte fastnat i snöstormen...
Puts o krom allihop!

1 kommentar:

Asksvart sa...

Inget skoj att höra att du har ont... Hoppas de känns bättre nu ändå...
Själv fryser jag och har inte alls någon större lust att ta mig tillbaka till jobbet om en liten sväng... :( *möte*

Undrar vilken tisdagsgrupp du pratar om... inte annat än att man blir lite nyfiken ;P