Min resa mot mål!

tisdag 16 november 2010

Lögner...

Visst är det jobbigt när folk ljuger? Lögner är bland det värsta som finns, det tror jag alla kan skriva under på! Nu tänker jag inte på små vita lögner som att jultomten finns och att påskharen lägger ägg, det är ju inte riktigt en lögn fast det är ju inte sant heller... ja lögner kan ju vara en riktig gråzon egentligen. men kommer vi på någon att ljuga så blir vi arga, riktigt arga. Men ändå finns det någon som får ljuga oss rakt upp i ansiktet utan att vi blinkar. Tvärt om så belönar vi ofta eländet! Klappar dom på axen o bara ler... Tror du mig inte? Då ljuger du... Jag talar om oss själva! Det finns ingen som man är såå bra på att ljuga för som för sig själv! " jag har haft det så stressigt i veckan så jag behöver ett glas vin för att slappna av"  ( det är inget mot stressen på insidan av kroppen som startar för att bryta ner alkoholen) "jag äter nästan inget godis alls" ( nej men 17 liter  läsk o massa oboy ) "chips äter jag bara när det är fest" ( jaha kul fest du hade alldeles ensam i söndagskväll då?) " jag tar bilen till jobbet för det regnar" ( meh! du blir ju lika blöt på väg till garaget och ut från bilen sen!) " idag har jag tränat så hårt så en lite chokladbit har jag förtjänat" (japp! din träning förbrände 172 kalorier o det jämnar ut en chokladbit på 360... visst) " Vi har alltid grönsaker till maten" ( ja om man räknar en halv tomat eller tre gurkskivor i ena hörnet) " man ska aldrig handla hungrig så jag tar något litet" ( så två kokta med bröd på Willys var smart va?) " jag äter sunt" ( inte kan man räkna grädden i såsen? Det var ju så lite o den skulle ju blivit förstörd annars) " jag tar bara en portion mat, tar aldrig om" ( gaffeltrucken som behövs för att bära din tallrik pratar vi inte om) " det är ju synd att kasta mat" ( men du var ju MÄTT!) "jag har för ont för att gå" ( du vet ju att det släpper om du går!)" men en choklad bit är ju ingen fara... bara idag" ( den i går då? eller i lördags? ja o den lilla som låg kvar i väskan? och resgodiset sist?)

Behövs fler exempel? inte för mig i alla fall...jag ska ta mig i kragen och sluta ljuga för mig själv. Kommer antagligen inte att lyckas helt eftersom människan av naturen är lat. Men jag ska göra mitt bästa för jag förtjänar bättre än massa lögner...

2 kommentarer:

Asksvart sa...

Heja Neli!!!
Ja hänger gärna med ut å går om du vill ha sällskap :)
Kram

Neli sa...

Absolut! det är mysigt att ha sällskap! Vi får synka våra almanackor
Kramelikram!