Min resa mot mål!

måndag 15 november 2010

Jag e glad!

...men trött! I morse så drog jag på regnbyxor o gummistövlar o gick en omväg till jobbet. Tog mina stavar och gick ner vid höghusen, över Gamla Övägen, ner bakom Statoil macken, bort  på Gröndalsgatan, under Söderleden och upp bakom jobbet. Blöt o kall så kändes det som jag gått i minst 45 minuter... Haha hade gått i 29,5!! Det tog längre tid förra våren när jag promenerade den sträckan. Det är ju positivt! fast jag hade hoppats på mer tid... Lärde ut en jäkligt mysig dans i dag! Den heter "Haunted" och är en Nightclub. Men attans så svår den var att lära sig själv!! jag har svurit eder över den kan jag lova, nästan så tapeterna krusar sig... fast när jag väl hade klurat ut alla & och hur de menade räkningen så var den urmysig! Och dansarna tyckte inte den var allt för krånglig att lära sig, det är ju lite skillnad på att bara ha ett papper o en film eller att ha någon som förklarar! Efter detta monster pass vi gjorde idag så tog jag åter mina stavar och tog en omväg hem! det blev 20 minuter till, Jösses var jag gillar denna utmanings grej Åza  hittade på!! Vilken morot det är att verkligen göra det som man slött tänkte att man borde utslängd som en potatis i soffan... I morgon ska jag nog gå Vilbergen runt, sist jag gick den lite flitigt var förra sommaren och då tog det 30 min ca.
 O vet ni vad? Jag har stretchat vaderna idag oxå... massor!! Fan va jag e bra! Hejja mej!
Puss o kram o nyp i skinkan

Idag alltså 50 minuter till till samlingen
totalt 140min från i fredags, ska ha 180 innan fredag denna vecka

Ps: nu vet jag vad jag ska utmana Åza i nästa gång... mouahahaha! pözz!

Inga kommentarer: