Min resa mot mål!

fredag 12 november 2010

Handsken är kastad!

Jag har blivit utmanad! utmaningen är att jag ska försöka promenera mer än 3 timmar denna vecka. Nästa vecka är det min tur att hitta på en utmaning till den som utmanade mig. Vi är två kvinnor som tröttnat på att utsidan och vågen inte stämmer med det vi känner på insidan. Jag är trött på att inte orka det jag vill, fasligt trött på att garderoben är full av jättefina kläder jag inte längre kan ha... Och eftersom det är jag som ätit mig till vart endaste gram av min övervikt så är det ju bara jag som kan jobba bort det. Kan inte skylla på någon, fast visst försöker man att hitta ursäkter hela tiden... men jag tror mig ha kommit till en punkt där jag nu i flera veckor har mentalt förberett mig på att det måste ske en förändring på annat sätt än jag försökt förut. Denna utmaning kom nog i rättan tid! Jag vet att jag inte klarar av att bara strypa allt onyttigt och börja jogga pang bom! men att göra små förändringar som man kan göra till en vana kan leda till andra små förändringar osv och eftersom jag jobbat mig hit i 19år kan jag inte räkna med att allt är löst till beach 2011. Jag provade att gå ner 40kilo på ett år och det gick för fort, jag hängde inte med mentalt och det resulterade till ett ännu osundare sätt att se på mat... Jag blev helt enkelt manisk med panikkänslor när jag tappade kontrollen. Fick hjälp av snälla människor som verkligen ville hjälpa mig ur mitt kontrollbehov vilket tyvärr resulterade i att jag började äta för att bevisa att jag inte var ett kontrollfreak... så allt kom tillbaka fortare än man hann o säga prosit! Så nu vill jag försöka i ett sundare tempo och hoppas på att jag orkar göra det långsamt. Alla känner väl igen syndromet: banta i två dagar och har inte flera kilo försvunnit så ger man upp? Been there, Done that 'n' got the t-shirt! hå hå jaja utmaningen är tagen!

Nu ska jag gå till jobbet o dansa en stund... för det gör jag ju aldrig annars ;-)
Pözz o Kräm!

Inga kommentarer: