Min resa mot mål!

fredag 12 november 2010

Jag är taggad!

Jag är glad över den lilla utmaningen jag fick! Det känns som den är lagom liten för att jag verkligen ska mentalt orka genomföra den! Jag har en förmåga att starta stort och sen inte orka mina orealistiska mål. Så nu är målet att bara göra förändringar som jag orkar även när det regnar ute och livet känns som utskitet äppelmosblues. Nyss gick jag ner till jobbet och dansade en stund med min kompis Elin. Det blev inte så mycket dans men ändå! sen blev det ju promenaden hem igen oxå. Det tar ca 20 min att gå så det blev ca 40 minuters promenad i regnet. Egentligen borde man väl inte räkna promenader under 30 minuter, men samtidigt kände jag att om jag går till jobbet varje dag och sen inte får räkna med det så tröttnar man nog ganska snart... bättre att jag går varje dag och når upp till mycket promenadtid, det är ju då de små förändringarna läggs i hop till en stor hög. Förut fuskade jag ju och tog bilen till jobbet för att ryggen orkade inte bära på datorn och höften värkte mycket mer än jag själv förstod. Igår dansade jag ju en Ch cha utan att det gjorde ont, då som först fattade jag hur ont jag haft! ( ja jag är trög när det gäller smärta! Min smärttröskel är väldigt hög så när jag faller igenom så faller jag hårt) Det var en sån otrolig känsla att upptäcka skillnaden, smärtan är jag ju så van vid, det är ju så mitt liv är lixom. En riktig aha upplevelse!

Puts o krom på er

hittills promenerat totalt:
40 min

1 kommentar:

Åza Diaz Mägi sa...

Bra jobbat! Baby steps!!!! Jag är stolt över dej!