Min resa mot mål!

fredag 19 november 2010

Det var jobbigt...

...men attans så stolt jag är nu då! Kallt som fanken var det men jag hade både långkalsonger och mössa på, men fick faktiskt även dra upp luvan över mössan trots att jag gick mig varm. Ni som känner mig vet att jag hellre klär mig varmt än tjusigt och jag lovar att jag inte var någon kandidat för miss world idag heller! Men det skiter jag i! Gick som sagt till Hageby centrum och handlade idag, det tog 37 minuter dit men kändes som en evighet hem... men enligt Moveo ( en app i min telefon) så tog det bara 42 minuter hem!
 Fast jag börjar allvarligt fundera över min intelligens... eller snarare bristen på dylik! Skulle bara handla en liten burk kakor till kvällens ljusparty men när jag handlat färdigt låg det 2 kg äpplen, 1 kg spagetti och 2,2kg nötfärs i ryggsäcken.... ja o så lite kakor då. Ja ni vet ju att min kropp kan vara lite skruttig o så... att först gå raskt i 40 minuter o sedan slänga i dryga 5  kilo i ryggsäcken var ingen bra ide.... Men är huvudet dumt får kroppen lida! Men hem kom jag och maten oxå. Jag har dock kommit på att jag måste modifiera min ryggsäck. på min stora data ryggsäck sitter ett band med snabbkoppling straxt ovan bröst höjd för att koppla ihop axelbanden så att belastningen inte ska hamna ute på axelkulan och det kände jag att jag måste ordna även på denna ryggsäck. axelbanden är sydda för en bredaxlad bodybuilder tror jag för de glider direkt längst ut på axeln o det gör VÄLDIGT ont i mina axlar då... orkade tyngden mycket bättre när jag drog ihop dem. Så jag får leta i mina gömmor om jag kan hitta något sparat snabbfäste och remmar från någon gammal cykelhjälm eller så. Ni vet sådant som är typiskt bra att ha bäst att jag sparar på...

tjopp o tjohej, tack för mej!

1 kommentar:

Asksvart sa...

Bra å ha saker är alltid bra å spara på ;P