Min resa mot mål!

torsdag 25 november 2010

Ny utmaning

Idag har jag äntligen fått den nya utmaningen! Att äta vegetariskt två dagar denna vecka... alltså inget kött, ingen fågel, ingen fisk eller skaldjur. Vi får dock äta ost, mjölk och ägg osv. Jag hade inte tänkt så långt! där ser man hur enkelspårigt man tänker, jag har hela tiden funderat på olika rörelse utmaningar. Men självklart kan man ju utmana varandra i att prova nya rätter eller sätt att laga mat. Det ska bli riktigt spännande att börja tänka vegetariskt en hel dag! inte glömma bort sig och äta leverpastej till frukost... vegetarisk middag är ju inget svårt men hela dagen blev genast en större utmaning! Sitter o bläddrar i lite kokböcker o jösses så mycket spännande vegetariska rätter jag hittade! Bobo var väl sådär måttligt intresserad av att äta vegetariskt så jag måste hitta på rätter som går att äta med eller utan kött... Jag gillar detta!

Nu ska jag läsa vidare i böckerna, Tack o hej UTAN leverpastej!

Inga kommentarer: