Min resa mot mål!

torsdag 18 november 2010

Kan dålig natt bli bra dag?

Har drömt massor i natt... inga roliga drömmar tyvärr, fast inga dåliga heller. Jag har drömt om dansen jag ska lära ut i kväll! Undermedvetet har jag kämpat med att komma ihåg ramsan med stegen, räkningen och vad jag ska säga. Egentligen är det en dans som jag inte riktigt skulle vilja ha i den gruppen men några kan den redan och de har önskat denna dans: Den sista jag trodde skulle vara intresserad av just denna dansen har nog önskat den mest; hon har studerat filmer på youtube och försökt lära den själv. Men det känns inte helt rätt så därför har jag sovit helt knas i natt. Satte klockan på 07.00 för att hjälpa sonen fixa ett smidigare bandage så han skulle få ner sin onda fot i en sko nu på morgonen. Jag vaknar alltid 5-10 minuter innan klockan ska ringa när jag vet att jag ska upp, så även i morse. men jag tänkte att jag väntar tills den ringer innan jag går upp för det tar en stund innan Marcus e uppe i alla fall. Jag väntade o väntade. Till slut lyfte jag ner klockan och tryckte på lysknappen... 05.20!!!! SUCK! Jag hade lurat mig själv! Nu var jag ju klar vaken eftersom jag intalat mig att jag ska straxt upp... Jag vände o vred på mig men tillslut kom jag till ro... för att väckas av en uppenbarligen varm karl som går upp och öppnar balkongdörren! det blev svinkallt direkt men ändå skönt när man kom ner under duntäcket igen ( hade ju sparkat av mig det i min oroliga sömn). En ny omgång med att vända o vrida på sig, denna gång med en släng av huvudvärk. Jag kan också avslöja att jag har en sambo som låter väldigt när han sover, ibland pratar han men oftast stönar han... högt! Eller så försöker han kväva sig själv, man hör tydligt hur han drar in luft men sen kniper han igen och försöker hindra luften från att komma ut. Ni vet hur en ballong kan låta när man drar i flärpen så luften får en smal springa att smita ut ur? Den piper o tjuter.... min bobo är en ballong..... Med huvudvärk, svårt att sova och ett stön pipande en halvmeter från örat funderade jag på att gå upp... Nej jag ska sova! jag behöver sova! Tar två panodil mot huvudvärken och sätter på min cd bok, det brukar få mig till ro... SMACK! En arm kommer flygande rakt över ansiktet, handen landar över min kind med armen vilande mot min axel så att fingrarna precis nuddar kinden.... Jag blundar hårt o tänker att lugn o fin du behöver sova, hetsa inte upp dig han sover faktiskt. Sen kommer nästa arm! runt min midja denna gång, han drar mig intill sig och det brukar kännas mysigt; att han fast han sover vill ha mig nära, men imorse kom täcket fel då så det blev kallt; väldigt kallt så jag försökte utarbeta en plan för reträtt... då börjar handen pilla i mitt ansikte! Ni vet så där försiktigt som man samlar ihop något ömtåligt som man ska plocka upp. Då blev det för mycket! som en ylande furie kastar jag mig fram och ur hans grepp, vräker bort handen och drar loss mitt täcke o knuffar bort Bobo ur min säng. Han sover lugnt vidare och har nog ingen aning om mitt frispel... Jag går upp och väntar på att Marcus ska vakna, behövde dock inte vänta många minuter. Såren på hans tå såg väldigt fina ut efter att vi sköljt dem en bra stund för att få kompressen att lossna. Efter det gick jag faktiskt och lade mig en timme igen för att försöka balansera upp bristen på natt sömn... Fy bubblan så trött jag är! Men nu ska jag kolla över danseländet på riktigt; kom ju lixom aldrig fram till slutet i min dröm, fick bara börja om hela tiden... Suck o hej leverpastej

Inga kommentarer: