Min resa mot mål!

söndag 21 november 2010

Sitter o funderar...

Har funderat lite på det där med lagom vikt nedgång. Vad är lagom? Vill ju inte att det ska gå för fort samtidigt som det inte får gå för långsamt heller. Svårt det där... Men jag tror att jag kommit på en rätt så bra balans, fast det återstår att se sen när facit kommer. Tänkte mig ett delmål på att "förlora" 10% av min vikt tills den 31 maj. det är 27 veckor dit. Om jag lyckas ta 0.4kg i veckan så finns det lite marginal för veckor med bakslag... Är det realistiskt månntro? Jag vill gärna tro det, men samtidigt är jag rädd att misslyckas... igen. Men om man inte vågar något så vinner man inget! Så jag tror på mig, jag ska klara det. Om jag är extra duktig nu så fixar jag julen oxå utan problem... så nu utmanar jag mig själv! Är du redo att ta utmaningen? Ja jag tror det faktiskt, det känns rätt! Måndagar får bli vägningsdag.

Tjipp o tjohej, nu skalar vi bort mej!  ;-)

Inga kommentarer: