Min resa mot mål!

söndag 7 november 2010

Söndagsmys... utan sport!

Nu har jag skjutsat Bobo till mötesplatsen för vidare transport till fotbollsmatchen i Åtvidaberg. Det är AIK som spelar så jag håller tummarna för att fansen inte ställer till bråk så någon kommer till skada... Föresten en rättelse: de som slåss och förstör på matcherna kan inte vara riktiga fans! Ett äkta och riktigt fans hejjar och stöttar sitt lag, inte saboterar, slåss o ger laget dåligt rykte! så det så. Fotboll är inget för mig dock, blir uttråkad och har träsmak i rumpan efter 2 minuter... men det gäller de flesta sporter faktiskt! Jag som älskar hästar blir utled till kräksfärdighet  av dressyr, hoppning och trav... Älskar livet bakom dock! Jobbade med en Travtränare i flera år och jag fullkomligt älskade utmaningen att ha alla grejer på plats och i topptrim på tävling. Alla tidiga mornar på väg till träning och tävling. Att ta hand om den virriga och stressade hästägaren/tränaren " nej jag blir aldrig nervös". Jo tjena! Jag tävlade med mig själv att alltid ligga steget före, att varje gång han vände sig om för att fråga var den o den saken var skulle jag stå där med den i handen. Jag memorerade hur alla "våra" kuskar ville ha utrustningen när de ska köra ( Roffa tofsen till höger, hans lärling tofsen til vänster och Claes Svensson till höger) Tofsen är alltså snöret till öronpropparna som hästen har i början på loppet, de rycker ju dem med foten när de vill öka på lite så att säga. Kuskarna har ju bara minuter på sig att byta häst mellan loppen o då SKA det vara klart annars rämnar nog världen och du är inte hästskit värd.... o jag älskade det! jag kunde gå med Coffe eller Spättan en timme efter löp inpackad i filtar för att de skulle svettas klart o de skulle få lugna ner sig oavsett om jag var trött eller frusen, mina behov fanns inte. Jag kunde sela på med sulky o allt under 5 min. och veta att inget var glömt. O jag älskade det... men om du frågar hur långt ett långlopp är... ehhh? eller ett kortlopp... ??? eller vad är en bra tid? Ehhh va? INGEN aning om så mitt liv hänger på det! Så sport är nog inte min grej riktigt...
håller tummarna nu bara för att dagens match i Åtvid blir lugn o sansad så jag får hem min Bobo hel o hållen. Jag har tänt lite doftljus plockat undan lite grejer o fixat lite mys för mig själv i soffan så jag ska låta bli o tänka på det. Brukar aldrig vara orolig så jag vet inte varför jag verkar vara det i dag....

Pözz o kräm allihop!

2 kommentarer:

Marie sa...

Va go du är vännen min!! Det är så roligt att läsa det du skriver för jag riktigt ser hur ivrig du blir när du brinner för något!! ser framemot fler alster!!
kramar Marie

Neli sa...

tack! Det var roligare än jag trodde att skriva...
Kramiz