Min resa mot mål!

Visar inlägg med etikett lycka. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett lycka. Visa alla inlägg

onsdag 17 april 2013

Dag 79

Snart spricker jag!!! Jag är så jäkla glad så det kan ni inte ana! För det första (detta kommer låta urfånigt för er smalisar där ute) i går på dansen så fick jag syn på något jag inte sett på många år... vi har en hel spegelvägg som jag står framför när jag dansar/undervisar. och jag såg luft mellan låren när jag dansade.... alltså mina lår har blivit mycket mindre så de gnider inte konstant mot varandra... Lycka!

I dag klev jag upp på vågen i spänd förväntan och mina drömmar infriade sig!!!!!!


Morgonens vikt: 99,8!!! fattar ni hur glad jag är??!?!?

tisdag 9 april 2013

Dag 71

Det har inte hänt så mkt i helgen, på vågen alltså så jag har inte haft lust att skriva men nu kanske jag ska skriva ifatt.
Lördag:101,8
söndag: 102,1 (blä)
måndag 101,7 ( ja åt rätt håll i alla fall...)

Så kom dagen, gick dåligt i går för jag hade ont som fanken i höfterna och knäna, tror jag drack dåligt oxå men något bra måste jag gjort!!


Morgonens vikt:  100,7!!

Mitt nästa delmål närmar sig fort! Jag har bestämt att när vågen visar under hundra ska jag tappa upp ett bad... Jag älskar att bada, men har inte gjort det på flera år nu eftersom min stora mage inte kommit under vattnet... jag kände mig så fet sist jag försökte och jag fick lixom doppa en del av mig i taget eftersom jag inte fick plats att sjunka ner... förödmjukande kan man säga! Men snart ska jag försöka igen o det ska bli sååååå skönt! Ett riktigt varmt bad....mmm

Sömnen lyste med sin frånvaro i natt, höfterna värkte så ända in i bänken, alltså vid själva ledkulan, mycket lägre än det brukar. Det var som om jag hade två stora blåmärken, ett på vardera sidan och jag sover ofta på sidan.... har haft så helvetiskt ont och panocoden var sockerpiller men efter 3 tror jag att jag var väck ( tittade på klockan senast straxt efter 2 och lyssnade på en hel skiva till av boken efter det innan jag försvann i dimman). Hoppas jag fixar att dansa ikväll.

Svårt att fatta men 14,8 kg ner! jäklar så bra jag är!!!

fredag 5 april 2013

Mätdag

Mätte lite för skojs skull, (förra mätningen var dag 58)

Så på 10  dagar har detta hänt:


Midja: 99cm  -3cm (-20cm sen start på 119cm)
Stuss: 116cm   -2cm (-10cm sen start på 126cm)
Överarm: 36cm  -1cm (vet tyvärr inte start måttet, bara sen 19 feb, 39cm)
Lår: 67,5cm  -0,5cm  (vet tyvärr inte start måttet, bara sen 19 feb, 72cm)


Måttbandet jag använder är ett halvmekaniskt från extravaganza som består av ett handtag med måttbandet inuti, så drar man ut måttbandet och låter änden "kroka" fast i handtaget så det bildas en ögla, trycker på spärren så dras överflödigt måttband in och med ett jämnt och icke fuskvänligt tryck ser den till att man får ett rättvist mått. kör man med vanligt måttband så kan man ju i rena glädjen lixom dra lite extra i någon ände, men med detta står man avslappnat och låter fjädern hålla i hop det och det hörs om man fuskar...visst skulle jag kunna hålla andan när jag mäter midjan men jag vill ju veta vad verkligheten säger så fusk intresserar mig inte. Det bästa är ju att förutsättningarna är samma varje gång eftersom fjädern inte bryr sig om dåliga dagar eller är hårdhänt ibland o lös i bland, den mäter lika varje gång om inte jag råkar lägga loopen på fel plats förstås, man kan ju mäta högre eller lägre på låret t ex. jaja jag hoppas jag mäter på samma ställe!

Tjopp o tjohej, nu är det mindre kvar av mej!!!

dag 67

Tiden går så fort! Jag trodde jag skrivit i onsdags men inte då, det skedde i mitt huvud tydligen. så här kommer en liten sammanfattning:
vikt onsdag: samma som tisdag 102,3, jag var sugen på allt = mens. i affären sa jag till Marcus att jag vill ha allt från chipshyllan, alla nötter och 10kg choklad! Då vänder han sig mot mig och tittar mig i ögonen och säger lugnt: nej mamma det vill du inte... Den lilla lugna, tysta meningen hjälpte mig genom dagen! på kvällen skulle vi göra hemgjord pizza och allt vad kvarg, havrekli och ägg stod mig upp i halsen, så jag bestämde mig för att få ta vanlig deg och göra en liten pizza av. I övrigt så stod Dukan tänket i focus och det verkar ha fungerat eftersom jag morgonen efter vägde 102,0!

idag fredag så tänkte jag att nu borde väl smällen komma om jag får någon efter min pizzafuskar dag men icke!

Morgonens vikt: 101,8!!

Så även under mens kan vikten minska, tack o lov! I går kväll provade jag byxor som jag köpte på ullared 2009, jag provade ett par och köpte totalt 3 par i samma storlek. De två paren jag inte provade har jag aldrig använt, det ena har jag knäppt någon gång men insåg att det är bra om man kan andas och sitta när man har byxor på sig... det andra paret gick inte ens att knäppa. Men i går gick det!! haha det ena paret sitter som en smäck och det andra blir nog perfa om någon vecka eller två. Mina vanliga jeans som för 2 veckor sen satt bra men aningens tight i midjan fladdrade igår, och jag menar verkligen fladdrar!! hehe dansade med seniorerna och fick dra upp dom hela tiden för att de inte skulle åka ner... FAN VAD JAG E BRA!!

måndag 25 mars 2013

Dag 57 ( ja helgen var ju bloggfri...)

Två dagar på scrapträff i svartå, nja 2,5 egentligen... Jag har inte vägt mig, jag har fuskat lite, inte gått som jag borde så i morse var jag lite nervös innan jag gick upp på vågen. Varje dag har jag ätit 2 ostskivor på mina dukanplättar, jag har ätit ärtor både lördag och söndag för att få ihop mat att bli mätt på. Jag har ju alltså ätit grönsaker varje dag... Jag har INTE smakat en enda av alla fantastiska kakor som funnits, inte en godisbit, inte en enda jordnöt som de andra smaskade på i stugan, inget vin. När man skriver det såhär låter det som om jag har haft tråkigt men det har jag ABSOLUT inte!! Det har verkligen inte varit svårt att låta bli, visst det doftade förföriskt av kanelkakorna och jordnötterna men nej tack. Jag fick oxå en insikt om mitt gamla beteende: jag fascinerades av att titta på andras ät beteende  hur de tog både bea sås OCH gräddsås på maten för att det fanns, tog av alla 8-10 sorters kakor och bullar ibland flera ggr, hade stora påsar godis, drack cola efter cola och jag insåg att jag har gjort likadant innan Dukan " ja men det är ju bara denna helgen/ detta kalaset / nu på resan/ute i husvagnen/ på sommaren som  man måste få unna sig något gott, annars äter jag ju bra!" pyttsan! Det var en insikt som väckte många tankar, hur mycket man petar i sig utan att det "räknas" Man glömmer att man gjort det, eller faktiskt lite generat säger att det blev ju några kakor men dom hade jag gjort mig förtjänt av, jag gick/ska gå en promenad ... sen...
Jaja vad sa vågen då??

Morgonens vikt: 103,6

Två hg ner alltså! Så nu känns det ännu bättre att jag bara luktade på kakorna och nötterna, att jag åt min kvarg och alla ägg. För det funkar!

Hejja mig!

fredag 22 mars 2013

dag 54 eller Äntligen fredag!!

Håhå jaja idag bär det i väg till Svartå för att scrappa hela helgen lång! Det blir spännande att se hur jag får ihop det med maten men det löser sig nog, jag löper ju inte direkt risk att svälta ihjäl! Har nog späck till flera veckors svält om det skulle vara så! Fast det är lite mindre i dag än i går...

Morgonens vikt: 103,8!

det betyder 11,7 kg bort! Hejja mej!

Väskorna är packade, snart ska jag gå ner till butiken och släppa in Sara o hennes väskor så går vi sen hem och dricker te tills mamma kommer o hämtar oss.

Tror inte jag bloggar från telefonen i helgen, jag har definitivt ingen våg så jag väger mig på måndag nästa gång... Tjing!!

söndag 17 mars 2013

Dag 49

I går var det 40 års kalas för Kristina. Det fanns läckra smörgåstårtor, brieost med någon typ av pecannötsröra på, kex och Kristinas supergoda glass och en jätteskål med godis. Allt såg så fantastiskt gott ut men jag åt ingenting! I kanske 30 sekunder så tänkte jag, ska jag ta en liten bit tårta? det gör ju alla andra i de forum jag är med i men lika fort som tanken kom så kände jag: Nej! Jag vill verkligen inte ha så varför ta då? Bara för att slippa förklara? Nej tack, jag minglade och drack ramlösa hela kvällen och var väldigt nöjd med det. Helt ärligt! Jag ville verkligen inte ha, målet är viktigare för mig än ett ögonblicks njutning. Det är så skönt!

Morgonens vikt: 104,6

1 hg kvar till 11kg ner sedan starten!

Jag har bestämt mig för att när jag kommit under hundra ska jag få en speciell mat som belöning. Ja jag vet, det är dumt att ha matbelöningar men det är vettig mat. Jag vill ha det vi kallar "turktacos".  Stekt mager köttfärs enbart kryddad med salt och peppar. Bandoras som består av krossade tomater, chilifrukt och vitlök som får koka med lite salt o peppar. till det är det sallad gurka o tomat, sen kommer det mindre nyttiga... pitabröd, feta ost, kalamata oliver och hummus. Men man kan ju välja att ta lite och njuta. Hummus och kalamata är ju nyttig mat även om de egentligen är bannlysta i denna dieten. Ja ja jag är inte där ännu, då kanske jag inte tycker att det är värt det, vi får se.

torsdag 14 mars 2013

Dag 46 eller: Nyp mig någon?

Viss drömmer man när man nu är stor och tjock att man ska vakna en morgon och vips så är man smal. Fantastiskt! I fantasin i alla fall... I verkligheten så blir man orolig faktiskt... eller missförstå mig på rätt sätt. Jag är skitglad att det går fort! Tro inget annat, men när jag nu kämpat för minsta gram i flera år och det har gått åt helvete gång på gång med ett plus som resultat så blir man lite misstänksam. Vart man än läser om viktnedgång (vng), VV, i tidningar,  böcker och expert råd så är normal vng ca 0,5-1 kg /vecka för en kvinna, och då är 1 kg väldigt högt och inte så vanligt. Jag räknade ut i går att mitt snitt ligger på 1,6 kg i veckan... förstår ni, bara det skrämde mig lite faktiskt, vad är haken liksom? Det går för lätt, det är för enkelt och det bara rinner av. Åter igen missförstå inte jag är tacksam, jag är så in i helskotta tacksam för det men är rädd för att snart vaknar jag, i går visade ju vågen på 105,4... i dag grät jag en skvätt när jag ställde mig på den...

Morgonens vikt: 104,8

Det betyder -0,6 kg sen igår... Jag fattar bara inte 1) varför har jag inte hittat detta tidigare? 2) ger universum mig en gåva för att kunna ta den i från mig när jag minst anar? 3) hur i helskotta gör jag?

Innerst inne kanske jag har svaren ändå...
1. jag var inte redo förens nu...
2. jag var kanske värd detta, har kanske nått den mentala punkt universum ville redan när jag föddes och detta är mitt pris?
3. Jag följer dieten, jag fuskar inte och om jag måste gå alternativa vägar med ingredienserna så väljer jag med tanke och förstånd. Dricker mitt vatten och går mina promenader.

Jag är lycklig att det funkar, ska inte analysera sönder saker men när man fått så många snytingar av livet är det lätt att hålla garden uppe och misstro allt som är snällt och positivt. Men i dag ska jag le mot alla jag möter och ta emot allt med öppna armar och glatt sinne, idag är jag oslagbar!

onsdag 13 mars 2013

dag 45 eller YES!!!!

Jag har gjort det! Jag har fixat det! jag har gått ner 10,1 kg på 45 dagar!! Jag som hade gett upp, jag som inte trodde att jag hade kraften/modet/karaktären eller vad du vill jag hade helt enkelt gett upp, allt jag försökte gav mig ju bara ett par kg till...

Morgonens vikt 105,4!!

Nästa delmål är att komma under hundra kg. Om jag kan fixa 0,5 kg i veckan så kommer det att ta 11 veckor och det blir då runt sista veckan i maj.... Fasen så nice! Tänk en midsommar i klänning! Jo det har jag väl haft förut men jag tänkte en klänning som inte såg ut att komma från Ö&B's tält avdelning... Så det ska få bli min belöning! Att få köpa en klänning som är fin... Eller jag kanske kan ha min fina fina linne kjol och blus? tänk om jag kommer i dom då!? Har sååå mycket fina kläder som jag inte kommer i, så det kommer kännas som julafton när jag får ta fram kartongerna!! Oh jag kommer vara så fin i sommar! Inte behöva få ont i magen varje gång jag tittar i spegeln, inte gråta varje gång kläderna inte passar... Just nu är livet väldigt gott att leva!!

tisdag 12 mars 2013

dag 44

Då var mensen äntligen över för denna gång och det syns på vågen oxå tack o lov!

morgonens vikt: 105,8

Snart har jag nått den magiska 10 kg gränsen, ett delmål som jag sett fram emot och det borde kunna nås denna vecka. Det är ju faktiskt bara 3 hg dit! Nästa delmål är att komma under 100.
Förra gången jag gick ner massa kilon så hade jag en jobbig platå vid 14kg. Om jag kommer ner under 101,5 utan att fastna så är det en jätteseger mentalt. Men nu är focus på första delmålet 105,5...

måndag 4 mars 2013

Dag 36 eller bara Jösses!

Jag vet att det nästan räknas som fusk, jag vet att jag inte borde ta ut glädjen i förskott, jag vet att jag hade magsjuka igår men jag åt en hel liter blåbärsoppa, ett ägg, 4 kokta kyckling innerfileer och lite youghurt och drack massa vatten så helt tomme har jag ju inte gått... Lite glad kan jag inte låta bli att vara även om en del av detta "backar" de närmaste dagarna...

Morgonens vikt: 105,9kg

Nu ska man ju inte jämföra så olika saker men det känns som att jag nu på egen hand går ner lika fort som de som opererat sig. Jag har tillbringat många timmar med att tänka på om jag ska, om andra som har, varför jag inte /törs/vill/kan. Innan jag halkade in på Dukan så hade jag kommit ganska nära gränsen för vad jag klarade av, jag var trött på att stå framför garderoben och gråta mer eller mindre varje dag för att inget passar. Jag var trött på att inte vilja gå på offentliga toaletter för det ofta är för trångt, ledsen på att inte få plats att sitta på bussen utan att uppta 1½plats.... Då var jag nära att kasta in handduken och söka läkare för att göra något som skrämmer mig så väldigt... Jag vet att de flesta op lyckas, vet att mamma är jättenöjd, jätteglad och jättefin. Men jag var inte där i tanken, men jag började se det som min ända utväg eftersom allt jag försökte bara gav ett par kilo till... Men nu är jag här, nu händer saker i en rasande takt, och jag är stark. Stark i tanken att jag kan klara detta, jag har verktygen och kraften att göra detta utan att utsätta min kropp för det som skrämmer mig.

I dag ska jag njuta av vad vågen visade och i morgon ska jag uppdatera min ticker högst upp på sidan för då borde vågen visa vad som verkligen hänt när balansen i kroppen kommer tillbaka. det borde vara lite positivt  ändå!

lördag 2 mars 2013

dag 34...

I natt har jag drömt massor, jobbiga drömmar, konstiga drömmar, frustrerande drömmar... Vaknade lätt stressad med uppfattningen att det var en helt annan veckodag än det var, att vi försovit oss osv. Men efter en stund inföll sig lugnet igen och jag insåg att det var en dröm... Så jag gick upp och satte mig på huset. Vi har en korsordstidning där som vi hela familjen hjälps åt med så jag kollade lite vad som hänt sen sist, kunde jag bidra med några ord kanske? Jo då jag lyckades klämma in några ord, hade ingen lust att väga mig så jag satt tills det började göra ont i baken och benen började somna... När jag tvättat mig ställde jag mig på vågen, väntade mig faktiskt nästan ett par hekto upp (dagen efter grönsaksdag brukar vara en aning upp eller samma som dagen innan och i går tog jag nog lite för mkt fett när jag stekte min fisk...) läste vad det stod, klev av och började gå ut ur badrummet... stannade vid tvätt maskinen, vände och gick tillbaka, stirrade på vågen medan tankarna snurrade, "jag måste vara virrig" så kan det ju inte vara! ställde mig på den igen... jo då!!

Morgonens vikt: 107,7!!!!! jag har alltså gått ner 7hg sen i går!!!

Vad gjorde jag då i går för att det skulle bli så? Jo jag drack vatten, minst 2 liter. ca 1½ liter hembubbel och minst 2st 4 dl glas med vanligt kranvatten. Jag höll kollen på mitt drickande igår då jag vet med mig att jag slarvat lite dagarna innan. På dagen stekte vi fisk och det är svårt att steka fisk helt utan fett om man inte har en ny teflon panna och en tsk om dagen får jag använda men igår så räckte det inte riktigt till... så jag kluttade i en tsk milda culinesse också och tänkte på Mettes kloka ord på viktväktarna: "Fett löser fett serru gumman, om du tar bort allt fett så kommer vikten stå still så lägg du på en tsk smör varje dag ska du se att det börjar rasa" Efter att ha haft en platå med stillastående vikt i flera veckor så började jag plötsligt rasa igen då jag lydde hennes råd. Så nu är väl det bevisat igen att det funkar! Men för den skull får man ju inte bli tossig och ha smör på allt, för man får i sig en hel del dolt fett oxå... Men i dag ska jag njuta av detta och dricka lika mkt vatten idag som i går så får vi se vad som hänt i morgon!

onsdag 27 februari 2013

Dag 31

I dag har det gått 1 månad, en månad med min nya kompanjon, Dukan dieten.... Vågen landade i dag på:

Morgonens vikt: 108,5

Kan ni fatta? 7kg på en månad!?!?! Jag är såå förbannat glad kan jag säga! Det är ca 225g per dag eller 9,4g i timmen... :-) hör ni hur det smälter? Hahah ja jag är knäpp! Har alltid varit och kommer alltid att vara men det är jag!! O jag är glad!

tisdag 26 februari 2013

Glad!!

6,7 kg märks... det märks på mina kläder, på dansen, plötsligt orkar jag dansa mer!! och det syns i de stora speglarna som täcker ena väggen... Det gjorde mig glad!! Bobo har sagt att han ser och känner det men jag har inte riktigt sett det, men idag såg jag! Idag kände jag! Idag fick jag en aha upplevelse som jag kommer leva på länge!!!

Fan vad jag är glad!!!

Dag 30

Nu har det gått en månad! JAg har ännu inte gett upp, ännu är det rätt så enkelt att avstå det jag inte får äta men jag har märkt att jag anstränger mig inte längre. alltså maten blir bara en klick keso o kött typ... inget jobb för att komponera något tjusigt eller extra gott. Det är både jättebra och lite dåligt. Jättebra för att maten inte längre är viktig, mitt focus ligger på andra saker och det är skönt. Dåligt för att det bäddar för att man en vacker dag är så trött på det enkla att man i ren desperation drämmer till med något "förbjudet" för att man vill ha något annat... Så jag får göra en djupdykning i recept delen av min bok och hitta på något gott.

Morgonens vikt: 108,8!
äntligen tillbaka på banan efter fadäsen med den salta buljongen. Eller om det var mensvärken som triggade vätskepåslag... Jag vet bara att jag inte hade fuskat, inte hade gjort något som kunde förklara det mer än att ha använt grönsaksbuljongen som var väldigt salt...

torsdag 14 februari 2013

dag 18 eller "vart är haken?"

Ibland känns vissa saker för bra för att vara sant... Jag har försökt så länge och verkligen mått dåligt över hur jag ser ut men har inte kommit någonstans. Plötsligt faller allt på plats och jag går ner o ner o ner. Inte i något raketfart precis men ganska fort ändå och då kan jag inte låta bli tankarna som rusar runt, vilken morgon ska jag vakna och upptäcka att detta inte funkade heller? Men ännu ska jag njuta av att jag glider fram relativt lätt, har ännu inte kommit till punkten när jag saknar något och det är jag glad över. Räknade nyss ut att jag gått ner 290g varje dag sen jag började... hmmm får ändra mitt uttalande nyss: det är i raketfart!! men fatta, 3 hg om dagen?!?! ja lite knappt då men ändå!

Morgonens vikt: 110,3kg

Tack Anna goa fina för att du berättade så bra om detta så jag fastnade för dieten innan jag ens kommit på det själv, den lixom valde mig. Tack för att du stöttar o hjälper o svarar på frågor. Tack att du finns!

Tack Dr Pierre Dukan för att du gjort en diet som jag kan tro på, som jag kan följa utan att ge avkall på det som jag tror på och som verkar logiskt för mig. Inget magiskt hokus pokus utan bara lätt förståeliga fakta.

onsdag 13 februari 2013

Dag 17

Så fort tiden gått! Redan inne på dag 17 och jag har INTE tröttnat ännu, tvärt om. Det känns som jag har hittat en harmoni i mitt tänkande kring mat. Låter flummigt men jag har lärt mig genom åren att förbud kring saker att äta eller dricka funkar inte på mig, då blir det som ond cirkel som bara kommer sluta på ett sätt, antingen ge upp direkt eller vara myran som fightas med ett toy... Men så fort jag kan hitta en harmoni i mig som säger: Detta ska jag hålla mig borta från men om suget blir för stort så får jag ta 1 dl... en liten flaska... 1 potatis eller vad det nu kan vara och sen stå för det. Att göra ett aktivt val, ta konsekvenserna, njuta utan att gnälla. När jag bestämmer så, gör en liten dörr åt mig själv så går jag oftast förbi den! Då blir inte suget ett tvång! Jag vet att jag får och genast blir jag mindre sugen. Hittills har jag tagit mig förbi alla frestelser på det sättet. I stället för att tänka: fy ett år utan potatis, pasta o ris så tänker jag ja blir suget allt för stort så får jag göra en extra lyxig måltid och unna mig 1 dl ris eller pasta, men då ska det vara något extra gott så det är värt det, inte bara trycka i sig en näve vid diskbänken för "det var så länge sen". När jag gick på vikt väktarna hade jag en handledare som hette Mette och hon var så klok! Klok som en bok, hon sa alltid om ni känner ett desperat godissug ta inte bottenskrapet i barnens lördagspåse och kläm in gömd i garderoben utan se till att unna dig några bitar av det allra godaste du vet, sätt dig i soffan och njut av varje tugga, bit av karamellen i bitar, sug på den och känn smaken växa med varje bit. Först då hinner man bli nöjd med 4-5 bitar, annars har man ju hunnit klämma i sig 20 bitar innan hjärnan ens fattat att den fått det den tjatade om. För mig är glaset halvfullt, jag ser möjligheterna visualiserar hur fin jag ser ut i sommar när kilo efter kilo rasat bort, jag har ju gjort resan förut och jag minns ännu lyckan jag kände när jag tog på mindre och mindre kläder. Jag vet att jag är fin, jag vet att jag kan vara snygg bara jag får bort det som inte är jag, får bort det som gör mig äcklig ful o fet. Det är på väg bort nu, jag fixar detta av egen kraft, jag har ätit mig till det, jag ska äta mig ur det. Det här är min egotripp, jag tar hand om mig nu... Idag ska jag faktiskt fira! Jag ska börja redan nu att korka upp.... Jag ska fira med en ramlösa Mango, jag ska ju dricka minst 1,5 liter vatten om dagen men inte så mkt mineralvatten helst pga allt salt men idag blire det mineralvatten lyx för att fira: 5kg bort!!!

Morgonens vikt: 110,5

Jag är så glad! Snart kan jag öppna lådan med kläder som jag kunde ha för 1-2 år sen... tjohooo!

söndag 10 februari 2013

dag 14 av Dukan dieten

I går var det fest, i dag är det födelsedag! Bakade massa pajer till gästerna och en Dukan special till mig. Festade till det med cola zero och grönsaker med dipp till kvällssnacks. Det var lite fusk eftersom 3 av 4 gäster är lactos intoleranta så serverade jag lactosfri dipp men den lättaste låg på 12% som jag kunde hitta så det fick bli den även till mig, så mycket dipp pillar man ju inte i sig tänkte jag. Riktigt mätt nöjd och glad blev jag och saknade absolut inget! Ville inte ens ha vinet jag hade bestämt att jag fick ta om jag blev sugen. Hejja mej!

Morgonens vikt: 110,8


I dag har jag bakat glutenfria kladdkakemuffins och det är den godaste smeten jag vet och muffinsarna är supergoda! men inte ens en liten slick, inte en smula har kommit över mina läppar! Inga kakor eller bullar heller! Och inte är jag ledsen för det kan jag lova! jag är så glad att jag har hittat "bestämda mej", att jag har tagit tillbaka kontrollen, det är jag som styr inte chokladdjävulen eller lata jag! Jag har tagit kommando över mig.

onsdag 6 februari 2013

lycka! (dag 10)

Tror min kropp vill busa med mig! Just nu känns det som att jag inte kan lita på något längre :-). Jag tyckte mig ha full koll på precis hur jag blir vid lågt blodsocker och hur jag mår vid vätskebrist... HA! Det var innan Dukan det! Gårdagens ushliga som jag tolkade som fibrons vanliga sätt att säga att jag mått för bra ett par dagar (japp, inga värktabletter alls på hela veckan), väderomslag eller möjligen mens värk  försvann med att dricka massa vatten! Jag mådde skit illa så fort jag åt timmarna innan dansen och tänkte att kvällen kommer gå åt helvete... Men då började jag pimpla vatten o jösses sådan skillnad det blev efter ett tag. Ändå hade jag druckit en hel del innan under dagen så jag trodde mig ha koll på det. Det var så kul att dansa igår! ja efter jag mådde bättre alltså!! Nu till dagens väsentliga, har något hänt på vågen? Igår hade jag gått upp 2hg efter grönsaksdagen...

Morgonens vikt: 111,8!!!

-0.7kg alltså sen i går

Total vikt minskning sedan starten:  3,7 kg!

söndag 3 februari 2013

En härlig kväll!

Jag har haft en underbar kväll!! Vi har lagat mat tillsammans, skrattat, flamsat, tränat danssteg, Skrattat ännu mer. Värdinnan hade bara valt bra grönsaker som jag får äta, fetaosten och bulguren till de andra låg i skålar bredvid, kycklingen var osaltad och okryddad och såsen var gjord på kryddor och turkisk youghurt och det var så otroligt gott!! Visst yoghurten var 10% men det blev kvällens ända fusk!! Jag hade vinet med mig men den fick stanna i väskan, jag drack min lyxiga ramlösa mango som är mitt absoluta favorit vatten och som jag köper som "godricka" när jag vill njuta extra. På bordet stod chips och cashewnötter och jag var inte det minsta frestad att smaka!! Det har varit en perfekt kväll och jag har inget att skämmas för, ca tre msk naturell youghurt med för hög procent halt är ett billigt pris för en härlig tjejkväll!