Min resa mot mål!

onsdag 24 november 2010

Latmask!

Ibland blir jag så trött på mig själv! Vissa saker är jag snabb på att göra men andra skjuts upp i evighet. Ikväll har jag tagit tag i en sådan sak... o det var på tiden!! För 1,5 -2år sen fick Marcus Bobos gamla tv när Chrille hade tröttnat på den. I början hade han den till tv spel men han tröttnade snart på det så den blev bara en dammsamlare. Förra hösten så frågade han om han kunde få dra in antennkabel så han kunde kolla på tv i sitt rum. Vi diskuterade saken men jag var lite emot att ha en kabel tvärs över golvet så vi skulle forska i att ordna trådlöst. Vi glömde bort det och kom på det i somras så vi var duktiga och tog reda på att om vi har trådlöst skulle vi bara kunna se samma kanal på båda tv apparaterna... lät lite konstigt tycker jag men visst kanske det är så. Så jag köpte 10meter antennkabel och den har legat i lådan tills nu!! Det är ju skandal... Jag upptäckte att jag till och med hade köpt kabel tunnlar för att slippa ful tape. O ändå har inget hänt!!! Skäms på mig! Men ikväll när jag kom hem hade Marcus städat och möblerat om i sitt rum och gjort jättefint, så han nämnde lite fint att nu skulle det vara prefekt om tv:n hade funkat... Då skämdes jag så jag satte genast fart och började dra kabel ( japp i min familj har det alltid varit mitt jobb att koppla allt som har med ljud o bild att göra). Först drog vi kabeln rakt igenom hallen till min stora sorg... Men sedan kom vi på att förgreningen kunde kopplas in i vår tv istället för uttaget i väggen, så då fick Marcus kabel 5 meter kortare väg så då räckte det att dra kabeln runt ute i hallen så nu finns det ingen ful kabel på golvet! Lycka! Nu är det äntligen färdigt, sonen är glad och då är mamma glad oxå! Jag kan inte skylla på att det var svårt precis, bara ren lathet är nog svaret jag måste ge...

Inga kommentarer: