Min resa mot mål!

söndag 3 februari 2013

varning skitprat...

hå hå jaja detta inlägg är mest för mitt eget komihåg, men kanske kan det hjälpa någon annan så därför skriver jag det här...

Jag har en väldigt tråkig mage, och jag menar väldigt tråkig. Jag lider av IBS ibland riktigt illa och faktiskt periodvis helt ok. Sedan 2009 typ... ca... ja när jag fick mina nya p-piller med ett för mig nytt hormon i så blev min mage hård. Då pratar vi gå sönder, blod i massor och gråt varje gång det var dags för toan... inget kul. Det tog två år, en massa experimenterande och provande innan jag av en slump fick höra att hormonet jag fick kan ha den effekten på vissa. Rusch till Mödravården och fråga om något annat men tyvärr så är det hormonet det ända jag som över 40 och överviktig får använda... BLÄ!! Men om jag ville prova en 5 års spiral som jag fick köpa för dyra pengar själv så skulle det ju bara bli en 1/4 så mycket hormon. Jag var desperat så jag gjorde det. Hon varnade för att den kommer att göra ont att sätta in, men jag stod på mig. Jag gör inte om det utan narcos!! Helvete jag trodde jag skulle dö, Bobo trodde nog det oxå för han var vit i ansikte och hade hört mig skrika ända ut i väntrummet.Visst magen blev bättre men det var fortfarande massa sprickor, en del blod och lite mindre gråt...Jag fick även höra av doktorn att så kan det bli av flera år med värktabletter, ta lactulos. Men det mår jag illa av... kul! NOT! Sen kommer det roliga, i december tog Elin mig i örat o sa att nu är det verkligen dags att köpa magnet armbanden som ska hjälpa mot värk, fibro och diverse annat, antingen funkar det eller inte, hur eller hur så får vi varsitt fint armband i alla fall. Men det funka ( det kan jag berätta om en annan gång) Mindre värk men det som förvånade mig mest var min mage... från att gå sönder direkt så fort jag fått i mig något "fel" eller värktabletter. Har man fibro så äter man värktabletter... plötsligt märkte jag att det inte var skrämmande att gå på toa, behövde inte välja vilka stolar jag skulle våga sätta mig i för att inte kvida så fort jag reste mig.
Så började jag med Dukan metoden, hittade på små ställen i bloggar eller boken att det i förbigående nämns att man kan få stopp i rören..... Helvete! NEj och åter nej vill inte!! Idag skulle det bli 4:e dagen utan toa besök  så i natt när jag kom hem så bestämde jag mig för att få i mig en maxdos av lactulos, tänkte att då borde jag sova mig genom illamåendet och magvärken som jag får av det. och det funkade! Jag somnade som en stock! visst lite lätt illamående har jag fortfarande men det kan jag leva med!
Morgonens vikt var först lite trist: 112,9 alltså 2 hg upp men jag gjorde mina val i går och står för det. tog sedan itu med hall mattan som katt helvetet hade klämt ur sig en jättehög i och "grävt ner" genom att omsorgsfullt krafsa ihop mattan till en boll. Efter det hade lactulosen jobbat klart tydligen, jag var väldigt orolig att det skulle bli som vanligt med min mage, gråt o elände men icke!!! Fullständigt normalt!
Så nu kan jag skriva:
Morgonens vikt 112,5

Note to self: Ta ALDRIG någonsin av dig ditt armband! Om du får för dig att göra det, läs detta, minns all gråt, minns hur dåligt du mår att behöva äta olika "skitmedel" (hahaha).... Minns all onödig värk, ta aldrig av det!

Inga kommentarer: