Min resa mot mål!

söndag 24 februari 2013

dålig dag eller dag 27

Igår var det dag 27 på Dukan dieten och jag vaknade med ONT med stort O stort N och stort T. Jag drömde att jag satt fast,vet inte i vad men det som höll mig fast gjorde illa mig och ingen kom för att hjälpa. När jag väl tog mig ur drömmen insåg jag att verkligheten gjorde ondare än drömmen och det slutade med att jag satt vaggandes i soffan o grät som ett barn och väntade på att tabletterna skulle verka när Bobo kom upp. Det var ett fruktansvärt sätt att vakna på men min älskade masserade min värkande korsrygg med liniment och tröstade tills panocoden kickade in. Så igår blev det inte den raska 30 minuters promenaden som man ska ha men jag gick flera korta för att inte "fastna" i smärtan, man får ju inte akta sig för det som gör ont när man har fibro.  vad sa vågen då efter den stora chocken på fredags morgonen? Jo det var bättre men inte bra:

Lördagens vikt: 109,9 trist men ändå neråt

Nu ska jag också komma i håg att notera att sist jag var på huset var i torsdags och det är ju helt normalt vad gäller Dukan MEN, panocod stoppar min mage fullständigt. Det innehåller codein som kan ha den effekten på folk och på mig har det blivit värre med åren så de sista två åren har jag varit tvungen att kombinera dom med Lactulos flytande eller Laktipex pulver för att inte fullständigt spräcka sönder mig själv när det väl kommer om det kommer... så även om detta inte intresserar mina läsare så måste jag dokumentera detta för att lära mig undvika vääääldigt obehagliga efterverkningar. Så lördag morgon tog jag lactulos, vetekli och linfrö. Just det, jag har en sjuhelsikes "mensvärk" men ibland får jag det av smärtan i korsryggen, så vi får avvakta o se om jag börjar blöda eller om jag bara får värken... kul present va?

Nu är jag trött på att ha ont, kan det gå tillbaka till det vanliga onda? Jag är inte så förmäten att jag önskar bort all smärta för då drabbar den väl någon annan men bara tillbaka till hanterbar nivå? snälla?

Inga kommentarer: