Min resa mot mål!

torsdag 7 februari 2013

Dag 11

Igår var det egentligen grönsaksdag men jag valde att ta ytterligare en proteindag för att komma rätt på lördag. Då ska några goda vänner komma hit och ha lite trevligt förhoppningsvis och fira min födelsedag som är på söndag. Jag tänkte bjuda dom på paj för det är enkelt att bjuda på och jag kan göra en helt egen enligt Dukan. Till det tänkte jag ha sallad och lite grönt i skålar så folk kan plocka efter smak. Som snacks blir det grönsaker med dipp. Alla mår bra av nyttig mat! Funderade på att kanske grilla lite kyckling klubbor oxå för att få lite extra protein, de är ju så billiga så man kan göra massor på en gång och resterna passar ju mig på söndagen. jaha så var det dags att avslöja hur det gick i morse då...

Morgonens vikt: 111,4 kg  ner, ner, ner, hejja mej!

Börjar se ett litet mönster just nu som jag ska hålla ögonen på föresten: lördag var min allra första grönsaks dag, söndag ont. Måndag nästa grönsaksdag, Tisdag ont... Onsdag borde varit grönsaksdag men hoppade över, Torsdag ont.... Hmmm... ja tål att tänkas på eftersom jag äter mer mejeri produkter på protein dagar så måste jag hålla koll på sambandet där.


Tjing!

Inga kommentarer: