Min resa mot mål!

torsdag 14 februari 2013

dag 18 eller "vart är haken?"

Ibland känns vissa saker för bra för att vara sant... Jag har försökt så länge och verkligen mått dåligt över hur jag ser ut men har inte kommit någonstans. Plötsligt faller allt på plats och jag går ner o ner o ner. Inte i något raketfart precis men ganska fort ändå och då kan jag inte låta bli tankarna som rusar runt, vilken morgon ska jag vakna och upptäcka att detta inte funkade heller? Men ännu ska jag njuta av att jag glider fram relativt lätt, har ännu inte kommit till punkten när jag saknar något och det är jag glad över. Räknade nyss ut att jag gått ner 290g varje dag sen jag började... hmmm får ändra mitt uttalande nyss: det är i raketfart!! men fatta, 3 hg om dagen?!?! ja lite knappt då men ändå!

Morgonens vikt: 110,3kg

Tack Anna goa fina för att du berättade så bra om detta så jag fastnade för dieten innan jag ens kommit på det själv, den lixom valde mig. Tack för att du stöttar o hjälper o svarar på frågor. Tack att du finns!

Tack Dr Pierre Dukan för att du gjort en diet som jag kan tro på, som jag kan följa utan att ge avkall på det som jag tror på och som verkar logiskt för mig. Inget magiskt hokus pokus utan bara lätt förståeliga fakta.

2 kommentarer:

Jenka sa...

Heja dej! vist e det underbar när det funkar ta å spara lite av den känslan i en burk så att du kan plocka fram de när det tar emot. Kämpa på!

Neli125 sa...

Hi hi det var en smart ide! Motivtionsburken ska stå i hyllan, väl synlig tror jag...