Min resa mot mål!

söndag 10 februari 2013

dag 14 av Dukan dieten

I går var det fest, i dag är det födelsedag! Bakade massa pajer till gästerna och en Dukan special till mig. Festade till det med cola zero och grönsaker med dipp till kvällssnacks. Det var lite fusk eftersom 3 av 4 gäster är lactos intoleranta så serverade jag lactosfri dipp men den lättaste låg på 12% som jag kunde hitta så det fick bli den även till mig, så mycket dipp pillar man ju inte i sig tänkte jag. Riktigt mätt nöjd och glad blev jag och saknade absolut inget! Ville inte ens ha vinet jag hade bestämt att jag fick ta om jag blev sugen. Hejja mej!

Morgonens vikt: 110,8


I dag har jag bakat glutenfria kladdkakemuffins och det är den godaste smeten jag vet och muffinsarna är supergoda! men inte ens en liten slick, inte en smula har kommit över mina läppar! Inga kakor eller bullar heller! Och inte är jag ledsen för det kan jag lova! jag är så glad att jag har hittat "bestämda mej", att jag har tagit tillbaka kontrollen, det är jag som styr inte chokladdjävulen eller lata jag! Jag har tagit kommando över mig.

2 kommentarer:

blivandefruk sa...

Hej! Så underbart bra det går! Vatten samlar åtminstone jag mest veckan före lingonveckan. Bara det kommer igång så rinner allt ut igen och tar oftast med sig lite till... Härligt att höra att detta funkar lika bra för dig som det gjorde för mig! heja på! Kram AQ

Neli125 sa...

ja visst är det härligt! Jag är så glad!!