Min resa mot mål!

lördag 9 februari 2013

Dag 13

Nu är det snart 14 dagar med denna dieten och peppar peppar, ännu känns det ganska lätt! Det är inga större uppoffringar och jag saknar inget... ännu är bäst jag säger. Förut kände jag ett ständigt sug efter "något" och jag tolkade det som att jag var ständigt hungrig och det funkar inte med en sån här kropp, då blir man stor. Alla har vi olika förbränning och kroppen har olika behov, det som din kropp skriker efter mår min sämre av osv. När jag gick på viktväktarna så gick jag ner, massor faktiskt och just då funkade det bra i kontrollerad form men efteråt när kontrollen var borta så gick det åt pipan. Jag tror jag börjar förstå nu vad mitt problem är. Just min kropp mår bättre av mer protein som är jobbigare för kroppen att bryta ner ( man är mätt längre och endel av det går åt att ta hand om resten) Jag har alltid ätit mer av potatisen, riset och pastan för det är billigare mat så innan viktväktarna var det av snålhet, efter av ren okunskap om just min kropp så åt jag mer av "nyttigheter" men fortfarande för lite protein. Jag lärde mig mycket på VV som är bra tankar och för många människor är mer grönsaker att föredra, det funkar för dom. Som sagt, ännu har knappt 2 veckor gått men jag tycker mig känna att jag mår bättre, framför allt slipper jag den ständiga känslan av att vara hungrig fast jag är mätt, magen är full men jag vill ha något mer, något annat. Den känslan har drivit mig till vansinne och jag har dövat den med choklad, godis, chips osv... "för det är ju ändå ingen ide att bry sig jag kan ju inte gå ner"...

Men nu kan jag, nu är jag mindre hungrig och tankarna runt mitt "matmissbruk" är inte så mörka längre. Klart jag kan fixa detta!

Morgonens vikt: 110,9

Hejja mej!

Inga kommentarer: