Min resa mot mål!

fredag 15 februari 2013

Älvsjömässan

I dag åkte vi till sy festivalen i Stockholm. Massa garner, tyger, tanter och bra att ha saker. Jag fick entrén och 500kr att handla för i present av mamma.  Det blev en stickbok, knittpro stickor och lite garn.  Lunchen var ett kapitel för sig, deras meny är inte riktigt dukan vänlig. Salladerna var färdiga tallrikar, antingen massa lax eller formligen dränkt i soltorkade tomater i olja, fetaost och oliver. Så jag gick till grillen och frågade vad jag kunde få istället för pommen. Du kan få extra tomatsalsa eller kokt potatis, kan jag inte få en extra köttbit istället? Jodå det kunde jag absolut få!  Så två st underbara bitar mör entrecot och så smakade jag kanske en halv tsk bea och  någon dl het tomatsalsa. Mums! Mätt o glad blev jag!

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: