Min resa mot mål!

tisdag 19 februari 2013

Tisdag, dag 23 med Dukan

Redan 23 dagar... Denna helg har varit piss jobbig och måndagen var väl inte mycket bättre egentligen, har ingen aptit. Äter för att jag måste och inget lockar och det gör mig detsamma vad det smakar... trist men det visar sig ju på vågen i positiv bemärkelse. Risken är väl att jag hamnar i någon ond spiral och till sist syndar mig ur den... Så idag ska jag försöka laga massa god mat så jag bara kan plocka i kylen i flera dagar framåt så kanske jag motar olle i grind... men  nu till dagens positiva:

Morgonens vikt: 109,1

Det betyder 6,4 kg ner på 23 dagar... ja jäklar så duktig jag är! Jag är stolt över mig själv och jag kommer fixa detta!  Nu är jag ju nyfiken på hur fort jag kan komma i mål, Enligt Herr Dukans hemsida skulle jag gå i mål runt 20 november. Nu i början har det ju gått jättebra, men så måste man ju räkna med att sommaren har ju sina frestelser så där måste man räkna med vissa platåer faktiskt... Ja den som lever får se men just nu känns det som att jag kan slå hans mål förslag med envishet! Men å andra sidan är 40 kg på 10 månader egentligen orimligt snabbt, förra ggn tog jag 40 kg på lite drygt ett år och det var för snabbt för mig mentalt, jag hängde inte med i skallen vad jag vägde och hade alldeles för lite stöttning o vägledning efteråt... Denna ggn tror jag att jag är bättre rustad för förändringen och jag vet vilka fallgropar det finns efteråt... Jag hoppas att jag lärt mig läxan i alla fall!

Inga kommentarer: