Min resa mot mål!

lördag 2 februari 2013

dag 6, dags för omväxlingsfasen.

Idag hade inga jordskred inträffat utan vikten var exakt samma som i går. Men då ska ju tilläggas att jag faktiskt inte varit på toa på snart två dygn... Får göra något åt den saken, läste i en Dukan blogg att en msk vetekli skulle göra susen. Jaha omväxlingsfasen ja... Idag får jag äta grönsaker med allt det vanliga proteinet och det ska bli gott! Vet ni, jag mår redan bättre av detta, trodde nog att jag inte skulle märka så mycket ännu, det är ju bara dag 6. Visst kan jag bli otroligt trött emellanåt men det hänger nog ihop med att jag inte riktigt lärt mig vilket protein som jag ska lägga krut på... Alltså vilket som är mest i. I kväll kanske jag ska göra dumheter.. mmm illa illa! Vi ska ha en tjejkväll och när vi planerade den så var det vin,restaurang och bio på agendan, sen så kom Dukan metoden in i bilden och då blev det LIIIITE vin, mat hemma och dans i Annas vardagsrum. Enligt boken så står det att ibland kan man inte undvika festligheter och att man ska tänka på att inte äta massa salt mat eller för mycket alkohol för den kombinationen är väääldigt dålig, Så min plan för kvällen är att jag tar med min lilla vinflaska och om jag bestämmer mig för att det är värt det så är det bara den som gäller! Minskar extra på saltet i all mat och om jag vill salta något är det seltin som gäller men frukost äggen slank ner helt utan. Medvetna val kallas det visst. Anna ska fixa fettsnåla kycklingfileer i ugn och en grönsallad så tar jag med ett dukan bröd och keso till mig när de andra äter ris. Allt går att ordna bara man planerar! Min filosofi är att livet får absolut inte bestå av massa nej och "det går inte" för då ger man upp och tar lätta vägen ut. Igår hittade ju jag ett recept på pizzadeg som gjorde mig glad, inte för att mitt liv går under om jag inte får pizza men vi har ofta hemgjord pizza som lite familje mys, det är kul att laga maten ihop och då behöver inte jag vara utanför och frestas att "men va fan bara idag..." För bara idag kan växa till många dagar i veckan om man inte passar sig...


Morgonens vikt: 112,7

Enligt boken får jag inte väga mig i morgon för om man druckit alkohol så går man upp... men jag kommer göra det ändå, jag är beredd att stå för vad jag gjort, det var ju ett medvetat val och jag vet om konsekvenserna! Om jag nu dricker vinet alltså...
Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: