Min resa mot mål!

måndag 4 februari 2013

Paj recept

Tacopaj


TACOPAJ från fas II

Ingredienser
4 msk havrekli
1 msk maizena
100 gram färskost
1 ägg
500 gram nötfärs
1,25 dl vatten
1 påse tacokrydda eller göra själv recept jag har hittat här.
2 msk valfri tacosås
2 dl lättyoghurt eller (1 dl yoghurt + 1dl mini fraiche 5% (jag har blandat yoghurt med mini fraiche) 
man kan blanda yoghurten med t.ex. papprika, chili)
1-2 tomater
dukans hårdost (smälter inte men funkar ganska bra ovanpå yoghuten)
Gör så här
Pajdeg
Blanda havrekli, maizena, fäskost och ägg till en grynig massa. Tryck ut degen i en pajform (jag har lagt bak papper på botten). 
Förgrädda ca 15 min i 220 grader.
Fyllning
Bryn köttfärsen i en stekpanna. Tillsätt kryddmix och 1 dl vatten. Rör om. Låt sjuda på svag värme ca 10 minuter. Tillsätt tacosås och rör då och då.
Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet och bred över lättyoghurt. Rivosten strö över. Skiva tomaterna och fördela ovanpå.
Grädda pajen 10-15 min.

Inga kommentarer: