Min resa mot mål!

fredag 8 februari 2013

dag 12 med Dukan

igår var det grönsaksdag, jag trodde man skulle bli nipprig och äta alla grönsaker man kan men peppar peppar, jag får faktiskt påminna mig själv att "idag när du ändå får äta grönt så finns det verkligen inget du vill ha?". Äter mycket mindre nu, mindre portioner men känner mig mättare så det funkar uppenbarligen kalas bra. Fick min alldeles egna Dukan bok i går så nu läser jag små korta stunder och använder den som uppslagsbok. Det är så mycket information att man inte kan ta till sig allt om man sträckläser upptäckte jag när jag lånade boken av snälla Anna. Idag provade jag brödet och det var faktiskt helt ok! visserligen blev det bara en smörgås som var lite tjockare men jag blev nöjd med det och härligt tugg motstånd var det. Hittade en sak i boken i går som jag missade sist, det är helt ok med typ seltinsalt till mat istället för örtsalt till allt, visst smaken är god men att ha samma örtsmak på allt skulle verkligen få mig att kräkas och fly för glatta livet från denna dieten. Det är mycket lättare att dra ner på saltet än jag trodde, jag som inte kunde få i mig ägg gula förut om jag inte saltade upptäckte härom dagen att jag inte ens tänkte på att salta alls innan jag åt... behovet har alltså minskat drastiskt.
I dag lyckades jag fixa till min ticker ( den lilla vikt mätaren högst upp i bloggen) Den har ju varit missvisande för den har vägrat ta decimaler utan bara hela kilon men idag provade jag att sätta punkt istället för komma och då funkade det!

Morgonens vikt: 111,2 kg

Trots grönsaker igår alltså och trots att jag har fått lingonvecka, jag som lägger på så mycket vatten runt den veckan i vanliga fall är så glad att vågen visar ner ändå! Hejja mej!


Inga kommentarer: