Min resa mot mål!

lördag 11 december 2010

Trött o seg...

är trött o seg o känner mig lat... fast samtidigt inser jag att jag behövde två dagar utan press. Fast i morgon MÅSTE jag ut o gå! annars blir jag galen! Idag åkte mamma, jag och Sara till Maxihuset i Norrköping. Mamma skulle handla julklappar och Sara lite kläder. Själv fönstershoppade jag mest, en liten klapp blev det till min älskling men det är långt kvar till lönen så resten får vänta. Det ligger dock en hel hög med klappar under granen redan så det är inte så mycket kvar att hitta på. Har insett att årets "tema" är praktiska saker... Min sambo är ju mellan två jobb så att säga och då gäller det att inte slösa pengarna på tjafs. Mina grabbar är dessutom så stora att de handlar alla "roliga och dyra" saker själva för egna pengar och de uppskattar alla paket! Även mjuka sådana faktiskt. Så vi får se om det jag hittat på i år faller i smaken... annars får jag skylla på tomten! ;-)
Igår blev det ingen promenad alls faktiskt, mentalt var det jättejobbigt eftersom jag bestämt att gå varje dag men kroppen behövde få slippa i går. Jag måste lära mig att det inte är en tävling mellan mig och min sjukdom. för mig känns det som ett nederlag, en förlust om jag måste ge efter för min kropp fast det är ju fel! Jag vet det, men ändå är det en inre kamp varje gång och jag blir så arg o ledsen när jag måste ge upp. Men igår behövde jag verkligen det och det kändes bra!Men visst hade jag dåligt samvete... Idag mådde min kropp bättre men den fick ännu en vilodag och förutom turen till Maxi huset så har jag sovit ganska mycket så det var nog välbehövligt det oxå... Men i morgon måste jag ut igen! Eller i kväll kanske.... får se... Det får vara lite måtta på latheten...

Inga kommentarer: