Min resa mot mål!

lördag 25 december 2010

Nu tar vi nya tag igen...

Eller vi o vi föresten, jag får gärna säga du till mig själv! De senaste veckorna har ju vågen pekat uppåt i stället för ner och igår struntade jag helt enkelt i att väga och mäta alls.... Det har ju känts lite jobbigt men jag har inte gett upp! Jag kommer igen, just nu har jag varit ute på en 36 minuters promenad med mina nya julklappar. Av Marcus fick jag nya stavar och av Bobo fick jag 0,5kgs viktarmband. Jag vill försöka träna upp nacke och rygg igen, har ju tappat så mycket muskler där pga. Fibron. Den gör ju så man har över produktion av mjölksyra i musklerna och allts lyfter man allt mindre på armarna för det är en plåga och nu när det har gått så lång tid att det har blivit bättre så är man så van vid att aldrig låta armarna jobba högt att det är jobbigt för det! Ett moment 22 alltså... Men jag jobbar på det! Så har jag bestämt mig för att gå till min hälsokost guru i vilbergen på måndag och höra med honom om vad som kan hjälpa mig att låta bli små ätandet som har blivit en dålig vana när jag har ont... Jag vet att jag kan hålla mattider och äta vettigt men just nu är jag inne i en dålig spiral där jag vill så mycket men snubblar på kvällen och äter massa strunt... Jag har alla verktygen , jag vet hur jag ska undvika det, vad jag kan äta istället och att jag inte får låta bli att äta på hela dagen för att dammsuga kylen på kvällen.... Jag vet så väl men faller ändå i fällan. Jag tror att det är något som min kropp behöver men som jag "väljer" att inte höra riktigt... är sugen på något och då måste det vara det där goda som finns i skåpet eller kylen inte vitaminer eller kalcium eller järn eller...
Men viljan finns och knuffar jag bara mig själv i rätt riktning så vet jag att jag kan! Så min tanke var testa chrom eller något sådant bara för att komma förbi tröskeln lixom... det är lite svårt att stå emot ibland:
"vill jag ha den där moroten eller en after eight? Mint är ju nyttigt för matsmältningen ja visst jättenyttigt efter maten, moroten tar jag sen" Blir lite trött på mig själv ibland! Dessutom är det ju jag som handlar så jag kan ju inte skylla ifrån mig när det finns skräp hemma!! Jag ska vända detta men inte som något fjantigt nyårslöfte utan som en varaktig förändring i en takt som jag kan hålla och orka genomföra. Jag gjorde ju det med mina promenader som nu har blivit ett skönt inslag i min vardag så varför inte försöka bryta spiralen med dåliga matbeteenden oxå? Jag kan o jag vill men gör det på mitt sätt i min takt... Pözz o kramiz!

Inga kommentarer: