Min resa mot mål!

onsdag 15 december 2010

mindre bra...

Min egen utmaning med att gå 300 minuter i veckan när dansen har uppehåll skiter sig rejält denna veckan...
fredag: 0
lördag: 0
söndag: 40min
måndag: 35 min
tisdag: 50min
onsdag: 35
torsdag: 35
Men kroppen behövde vilan så jag är inte så ledsen för det... Det som grämer mig mer är att det känns omöjligt att klara Åzas utmaning! Jag är mer lyhörd för vad min kropp säger och att det kan hjälpa mig må bättre i morgon om jag lyssnar idag... men mat o dryck? där är det bovägga! Jag är vilse! De P-piller jag har ska ta bort röda veckan, just nu "ska" det var den veckan för min del... för första ggn blöder jag inte men alla andra symtom har infunnit sig punktligt! Skriande godissug, ständigt små hungrig, orolig mage, huvudvärk. Försök höra något vettigt från själen då med en inre röst som skriker: mat! du måste äta nu! Vi svälter här nere, nej du är inte proppmätt det är inbillning! Minst ett kilo godis får rum, det ser vi absolut som en nödvändighet! Chips o nötter går oxå bra hit med en lastbil full!
Jag har dock inte köpt det... o det är ju bra! Lite naturella cashew nötter som skulle vara i kycklinggrytan slank ner ( alla skulle ju inte gå åt i alla fall!) Hittade några bitar röd lakrits i min låda på jobbet som oxå snabbt försvann. Däremot kunde jag inte motstå en halv flaska Nygårda julmust! Men annars brukar jag orka stå emot "mensmonstret" ganska bra. I dag ska jag ha med mig bitar av honungsmelon i en burk, det är riktigt godis! Tänk, jag som knappt kunde vara i rummet när Johan ( mitt ex) åt honungsmelon under alla år... bara lukten kväljde mig! nu älskar jag det! hihi tänk så det kan bli!

2 kommentarer:

Åza Diaz Mägi sa...

Kanske krohm är vad kroppen egentligen skriker efter? ;0)

Neli sa...

khrom?? krom vet jag vad det är men jag tror inte att du menar att jag ska gå ner o sulta på kromlisterna på bilen så det måste vara något annat...