Min resa mot mål!

måndag 20 december 2010

Snö snö snö...

Vet ni vad? jag älskar snö... Jag finner det rogivande när det snöar, det gjorde jag inte förut när jag bodde i huset, inte på samma vis i alla fall. Fast jag har nog egentligen alltid tyckt om snö och nu när jag inte behöver skotta själv så njuter jag mest! Önskar att fler kunde stanna upp och se det vackra istället för att bara se det negativa. Visserligen är det svenskens högsta nöje att klaga på vädret men tänk så mycket energi som går åt till att gnälla och vara arg på något man inte göra något åt. Lova mig att ni stannar till i bland och tittar på det vackra, njut av en flinga som dansar ner på din näsa....

2 kommentarer:

Asksvart sa...

Gillar oxå snö :) Speciellt när de knarrar när man går :)

Neli sa...

Just det är väl den ända nackdelen... jag ryser och får gåshud av knarret! Kan knappt hålla i ett paket potatismjöl eller klämma på bomull heller... Fast jag vänjer mig efter en stund men äckligt är det! ;-)