Min resa mot mål!

tisdag 14 december 2010

Snart kommer Challe!

Challe är "vår" tränare i tävlingsdans. Jag ska nämligen tävla igen! 13 februari 2011 i linköping startar jag i Novis, dans A+B. Har tävlat vid två tillfällen förut faktiskt, Skövde 2009 samt East Heart Competition i linköping 14 feb 2010. Det finns filmer på nätet, ska se om jag kan få in dom här för den som vill se. det var till tävlingen i Linköping som jag totalt dansade sönder höften, den ena dansen var nämligen en cha cha och det är först för en månad sedan som jag åter kunde dansa en cha cha utan att det gjorde ont. Denna gång ska jag försöka tänka mer på vad min kropp klarar inte vad karaktären kräver. Så på torsdag kommer Challe för första tränings tillfället! Det ska verkligen bli spännande! Tidigare har jag tävlat i Lilt, vals och cha cha. de karaktärerna passar inte riktigt min kropp men nu blir det two step och swing! Swing har jag aldrig fått veta riktigt hur karaktären ska vara men jag antar att det är en del snabba fötter så vi får se hur det går! Ska se om jag kan hitta länkarna på Youtube med mina tävlingsdanser åt er nu...
Skövde dans A:
http://www.youtube.com/watch?v=2DvoRpOqIhw&feature=related
Skövde Dans B:
http://www.youtube.com/watch?v=OyZvXSGQor4&feature=related
Linköping dans A:
http://www.youtube.com/watch?v=iU1u_2eUZVw
Linköping dans B:
http://www.youtube.com/user/013LOST#p/a/u/0/eeKG8jImjV0

Något verkar vara fel på länkarna från linköping... vet inte vad dock. Lite pirrig nu!

2 kommentarer:

Åza Diaz Mägi sa...

Jag log jätte mkt när jag såg de första två klippen! Du dansar så smidigt och fint och rör så mjukt på din kropp så länge musiken är igång. När den tystnade så såg det ut som du tappade självförtroendet lite och inte visste var du skulle göra av dina armar om du skulle buga eller så. Snacka om att dansen gör dej till en skönhet! Ta med den känslan. Fasen bruden du är BÄST!

Neli sa...

*rodnar* oj då... Skövde var min allra första tävling så det är klart att man visste ju inte riktigt vad man skulle göra efter dansen...