Min resa mot mål!

fredag 5 april 2013

Mätdag

Mätte lite för skojs skull, (förra mätningen var dag 58)

Så på 10  dagar har detta hänt:


Midja: 99cm  -3cm (-20cm sen start på 119cm)
Stuss: 116cm   -2cm (-10cm sen start på 126cm)
Överarm: 36cm  -1cm (vet tyvärr inte start måttet, bara sen 19 feb, 39cm)
Lår: 67,5cm  -0,5cm  (vet tyvärr inte start måttet, bara sen 19 feb, 72cm)


Måttbandet jag använder är ett halvmekaniskt från extravaganza som består av ett handtag med måttbandet inuti, så drar man ut måttbandet och låter änden "kroka" fast i handtaget så det bildas en ögla, trycker på spärren så dras överflödigt måttband in och med ett jämnt och icke fuskvänligt tryck ser den till att man får ett rättvist mått. kör man med vanligt måttband så kan man ju i rena glädjen lixom dra lite extra i någon ände, men med detta står man avslappnat och låter fjädern hålla i hop det och det hörs om man fuskar...visst skulle jag kunna hålla andan när jag mäter midjan men jag vill ju veta vad verkligheten säger så fusk intresserar mig inte. Det bästa är ju att förutsättningarna är samma varje gång eftersom fjädern inte bryr sig om dåliga dagar eller är hårdhänt ibland o lös i bland, den mäter lika varje gång om inte jag råkar lägga loopen på fel plats förstås, man kan ju mäta högre eller lägre på låret t ex. jaja jag hoppas jag mäter på samma ställe!

Tjopp o tjohej, nu är det mindre kvar av mej!!!

Inga kommentarer: