Min resa mot mål!

fredag 5 april 2013

dag 67

Tiden går så fort! Jag trodde jag skrivit i onsdags men inte då, det skedde i mitt huvud tydligen. så här kommer en liten sammanfattning:
vikt onsdag: samma som tisdag 102,3, jag var sugen på allt = mens. i affären sa jag till Marcus att jag vill ha allt från chipshyllan, alla nötter och 10kg choklad! Då vänder han sig mot mig och tittar mig i ögonen och säger lugnt: nej mamma det vill du inte... Den lilla lugna, tysta meningen hjälpte mig genom dagen! på kvällen skulle vi göra hemgjord pizza och allt vad kvarg, havrekli och ägg stod mig upp i halsen, så jag bestämde mig för att få ta vanlig deg och göra en liten pizza av. I övrigt så stod Dukan tänket i focus och det verkar ha fungerat eftersom jag morgonen efter vägde 102,0!

idag fredag så tänkte jag att nu borde väl smällen komma om jag får någon efter min pizzafuskar dag men icke!

Morgonens vikt: 101,8!!

Så även under mens kan vikten minska, tack o lov! I går kväll provade jag byxor som jag köpte på ullared 2009, jag provade ett par och köpte totalt 3 par i samma storlek. De två paren jag inte provade har jag aldrig använt, det ena har jag knäppt någon gång men insåg att det är bra om man kan andas och sitta när man har byxor på sig... det andra paret gick inte ens att knäppa. Men i går gick det!! haha det ena paret sitter som en smäck och det andra blir nog perfa om någon vecka eller två. Mina vanliga jeans som för 2 veckor sen satt bra men aningens tight i midjan fladdrade igår, och jag menar verkligen fladdrar!! hehe dansade med seniorerna och fick dra upp dom hela tiden för att de inte skulle åka ner... FAN VAD JAG E BRA!!

Inga kommentarer: