Min resa mot mål!

måndag 25 mars 2013

Dag 57 ( ja helgen var ju bloggfri...)

Två dagar på scrapträff i svartå, nja 2,5 egentligen... Jag har inte vägt mig, jag har fuskat lite, inte gått som jag borde så i morse var jag lite nervös innan jag gick upp på vågen. Varje dag har jag ätit 2 ostskivor på mina dukanplättar, jag har ätit ärtor både lördag och söndag för att få ihop mat att bli mätt på. Jag har ju alltså ätit grönsaker varje dag... Jag har INTE smakat en enda av alla fantastiska kakor som funnits, inte en godisbit, inte en enda jordnöt som de andra smaskade på i stugan, inget vin. När man skriver det såhär låter det som om jag har haft tråkigt men det har jag ABSOLUT inte!! Det har verkligen inte varit svårt att låta bli, visst det doftade förföriskt av kanelkakorna och jordnötterna men nej tack. Jag fick oxå en insikt om mitt gamla beteende: jag fascinerades av att titta på andras ät beteende  hur de tog både bea sås OCH gräddsås på maten för att det fanns, tog av alla 8-10 sorters kakor och bullar ibland flera ggr, hade stora påsar godis, drack cola efter cola och jag insåg att jag har gjort likadant innan Dukan " ja men det är ju bara denna helgen/ detta kalaset / nu på resan/ute i husvagnen/ på sommaren som  man måste få unna sig något gott, annars äter jag ju bra!" pyttsan! Det var en insikt som väckte många tankar, hur mycket man petar i sig utan att det "räknas" Man glömmer att man gjort det, eller faktiskt lite generat säger att det blev ju några kakor men dom hade jag gjort mig förtjänt av, jag gick/ska gå en promenad ... sen...
Jaja vad sa vågen då??

Morgonens vikt: 103,6

Två hg ner alltså! Så nu känns det ännu bättre att jag bara luktade på kakorna och nötterna, att jag åt min kvarg och alla ägg. För det funkar!

Hejja mig!

Inga kommentarer: