Min resa mot mål!

söndag 17 mars 2013

Dag 49

I går var det 40 års kalas för Kristina. Det fanns läckra smörgåstårtor, brieost med någon typ av pecannötsröra på, kex och Kristinas supergoda glass och en jätteskål med godis. Allt såg så fantastiskt gott ut men jag åt ingenting! I kanske 30 sekunder så tänkte jag, ska jag ta en liten bit tårta? det gör ju alla andra i de forum jag är med i men lika fort som tanken kom så kände jag: Nej! Jag vill verkligen inte ha så varför ta då? Bara för att slippa förklara? Nej tack, jag minglade och drack ramlösa hela kvällen och var väldigt nöjd med det. Helt ärligt! Jag ville verkligen inte ha, målet är viktigare för mig än ett ögonblicks njutning. Det är så skönt!

Morgonens vikt: 104,6

1 hg kvar till 11kg ner sedan starten!

Jag har bestämt mig för att när jag kommit under hundra ska jag få en speciell mat som belöning. Ja jag vet, det är dumt att ha matbelöningar men det är vettig mat. Jag vill ha det vi kallar "turktacos".  Stekt mager köttfärs enbart kryddad med salt och peppar. Bandoras som består av krossade tomater, chilifrukt och vitlök som får koka med lite salt o peppar. till det är det sallad gurka o tomat, sen kommer det mindre nyttiga... pitabröd, feta ost, kalamata oliver och hummus. Men man kan ju välja att ta lite och njuta. Hummus och kalamata är ju nyttig mat även om de egentligen är bannlysta i denna dieten. Ja ja jag är inte där ännu, då kanske jag inte tycker att det är värt det, vi får se.

Inga kommentarer: