Min resa mot mål!

lördag 2 mars 2013

dag 34...

I natt har jag drömt massor, jobbiga drömmar, konstiga drömmar, frustrerande drömmar... Vaknade lätt stressad med uppfattningen att det var en helt annan veckodag än det var, att vi försovit oss osv. Men efter en stund inföll sig lugnet igen och jag insåg att det var en dröm... Så jag gick upp och satte mig på huset. Vi har en korsordstidning där som vi hela familjen hjälps åt med så jag kollade lite vad som hänt sen sist, kunde jag bidra med några ord kanske? Jo då jag lyckades klämma in några ord, hade ingen lust att väga mig så jag satt tills det började göra ont i baken och benen började somna... När jag tvättat mig ställde jag mig på vågen, väntade mig faktiskt nästan ett par hekto upp (dagen efter grönsaksdag brukar vara en aning upp eller samma som dagen innan och i går tog jag nog lite för mkt fett när jag stekte min fisk...) läste vad det stod, klev av och började gå ut ur badrummet... stannade vid tvätt maskinen, vände och gick tillbaka, stirrade på vågen medan tankarna snurrade, "jag måste vara virrig" så kan det ju inte vara! ställde mig på den igen... jo då!!

Morgonens vikt: 107,7!!!!! jag har alltså gått ner 7hg sen i går!!!

Vad gjorde jag då i går för att det skulle bli så? Jo jag drack vatten, minst 2 liter. ca 1½ liter hembubbel och minst 2st 4 dl glas med vanligt kranvatten. Jag höll kollen på mitt drickande igår då jag vet med mig att jag slarvat lite dagarna innan. På dagen stekte vi fisk och det är svårt att steka fisk helt utan fett om man inte har en ny teflon panna och en tsk om dagen får jag använda men igår så räckte det inte riktigt till... så jag kluttade i en tsk milda culinesse också och tänkte på Mettes kloka ord på viktväktarna: "Fett löser fett serru gumman, om du tar bort allt fett så kommer vikten stå still så lägg du på en tsk smör varje dag ska du se att det börjar rasa" Efter att ha haft en platå med stillastående vikt i flera veckor så började jag plötsligt rasa igen då jag lydde hennes råd. Så nu är väl det bevisat igen att det funkar! Men för den skull får man ju inte bli tossig och ha smör på allt, för man får i sig en hel del dolt fett oxå... Men i dag ska jag njuta av detta och dricka lika mkt vatten idag som i går så får vi se vad som hänt i morgon!

Inga kommentarer: