Min resa mot mål!

lördag 16 mars 2013

dag 47 & 48

Igår fredag hade jag ett planerat fusk! Japp! och det står jag för! Vi skulle ha tacos på kvällen och redan på morgonen bestämde jag att jag skulle få ta ett mjukt tacobröd. Jag är övertygad om att om man planerar eventuella avvikelser så kan man dels njuta av dom så det verkligen är värt det, dels kan man också undvika att man faller i genom på allt "nu är det ju redan förstört, nu kan jag lika gärna..."
Jag var precis lika noga med allting annat hela dagen som vanligt bara att jag fick ett mjukt bröd. Jag kan ärligt säga att gott var det men inget som var värt att gråta över... nästa gång jag ev ska unna mig något liknande så väljer jag nog majsen istället. Insåg att bröd är inte så livsviktigt trots att jag varit brödoman, och det var en väldigt viktig insikt! Jag ska bära  med mig den känslan jag fick igår, "var det verkligen det här jag har längtat efter?"

Gårdagens och dagens vikt: 105,0

Det är alltså 2 hg upp från i torsdags men det är ju inget konstigt, det var ju snarare ett ovanligt stort hopp ner till torsdagen så kroppen behöver väl komma i fatt sig själv helt enkelt!

Inga kommentarer: