Min resa mot mål!

söndag 10 mars 2013

Dag 41 & 42 eller bara skithelg...

Nja så illa kanske inte det har varit men jag åt verkligen piss dåligt i lördags, gick hela dagen på bara frukost youghurt. Det funkar INTE! drack dåligt oxå och hela söndagen har jag fått lida för det... har varit sugen på ALLT! Men jag har klarat mig skapligt ändå, kvällens paj är väl kanske bara 95 % Dukansk... hittade inte fettfri färskost så jag tog philadelphia light till "degen" ( ja den är mest smet) och i fyllningen så får det bara vara 30g 7% ost, men jag har letat i alla affärer jag brukar handla i och jag hittar bara 12% så jag tog 20g och blundade för skillnaden...Dessutom smaksatte jag med en msk stekta baconsnittar ( ordentligt torkade i papper), kyckling och så blev det en msk mat extra 4% grädde....  Värsta lyxen men även jag är ju bara människa!! Till grabbarna blev det min vanliga super baconpaj och hade jag tagit av den hade det ju varit katastrof så jag är inte så ledsen för att jag fuskade lite, Jag gjorde ju bra val och det är väl det som räknas?

Hur är det med vikten då? Jo tack bra!

Lördagens vikt: 106,1

Söndagens vikt: 106,2

Detta mitt under mensveckan då jag i vanliga fall proppar kakhålet fullt med smågodis,chips och choklad. Så jag klagar inte!

Läste i min Dukanbibel igen och ibland undrar jag hur man uppfattar saker, jag har tidigare läst att jag bara får dricka cola zero men nu när jag läste samma sak igen så såg jag att även cola light var ok. Förut när grabbarna och jag gick till ica så passade jag på att läsa på flera lightläsk och plötsligt blev utbudet mkt större! Inte för att läsk är det viktigaste i livet men ibland när man är sugen på sött eller har druckit dåligt så kan det hjälpa. kriteriet är att den ska innehålla max 1 kalori per glas, det finns även några funlight som funkar men inte alla. Så då kan jag ju få glass i sommar! Perfa!

Inga kommentarer: