Min resa mot mål!

torsdag 7 mars 2013

dag 38 & 39

Jag glömde skriva i går så det får bli dubbelt i dag och eftersom vikten visade samma så är ju det inget problem!

Morgonens vikt 106,2 

I tisdags på dansen så fick jag se hur stora mina byxor var... jag blev så glad! Tänk att dålig passform kan vara så glädjande!Inte för att dom var jättetighta förut men nu hängde dom verkligen!

Jag har ju en hormonspiral insatt och enligt barnmorskan så ska alla som har den slippa blödningar, mensvärk och alla andra biverkningar. Nu är ju inte jag som alla andra, finns det biverkningar så får jag dom oftast. Jag blöder ändå närsomhelst, ibland varannan månad, ibland var tredje vecka. P-pillren jag hade innan är samma hormon fast starkare och då fick jag äta blodstillande medicin för jag blödde som en slaktgris o värken var fruktansvärd. Anledningen till att jag fick  dom var att jag var för fet för någon annan sort, fick inte äta något annat helt enkelt. Nu till det märkliga i kråksången... En av de stora biverkningarna är ökad aptit och vikt uppgång!! Hur faan tänkte dom då? "Du är fet så nu ska du bli fetare eller sluta ha sex med din sambo, varsågod o välj!" Jag gick ju upp ca 20kg. Ja det andra alternativet var ju inte aktuellt... :-) När jag sen fick spiralen efter diverse smärtsamma cystor, konstant förstoppning i nästan två år ( man kan få trög mage, jo tack!!) analsprickor, nerblodade kläder, sängkläder osv så sa dom att "nu blir det bättre". Jo visst, jag slipper risken att förblöda varje månad och det är skönt, magen vart väl lite bättre, sprickorna hann tillomed läka mellan varven. Aptiten och problemet med matfixeringen blev inte bättre alls utan värre än någonsin... Jag har alltid lagt på mig vatten runt mens och det blev värre med p-pillren, något bättre med spiralen men inte bra, Men nu till en bättre kråksång: Med hjälp av Dukan har den ökade aptiten och matfixeringen försvunnit, magen är ju fortfarande lite trög men aldrig hård längre ( min stackars ärriga rumpa är lycklig!) Vattenpåslaget i kroppen är i mer normala mängder på 2-3 hg istället för 2-3kg... DET ÄR SÅ SKÖNT!!!
Just nu har jag mens och det syns inte på min kropp!!! *dansar runt*

Inga kommentarer: