Min resa mot mål!

tisdag 19 mars 2013

Dag 50 & 51

Dagens och gårdagens vikt: 105,0

Igår blev en skit dag, fast ändå trevlig, men skit. Satt 4 timmar på avdelning 12 o hade jättetrevligt med en närstående ( vem är inte offentligt ännu) samt en trevlig herre vid namn Jörgen. Och varför var jag då där? jo det ringde i min telefon och jag fick med lite krussiduller veta att det troligen poppat upp metastaser i levern och XX ville ha lite sällskap i väntan på röntgen och ev besked. Tackolov fanns det mycket prat o skratt i Jörgen så vi fick annat att tänka på och hade väldigt roligt mellan varven, men även lite chans att ventilera lite tankar, rädslor och begravningar.... det sista var lite jobbigt men jag förstår att om tankarna dyker upp måste dom ju ut, man måste ju få berätta hur ska man annars få veta? fick veta att det finns ett vita arkivet ifyll o klart och det är ju bra, man för mig som inte vetat något om detta till för några timmar sen kom allt som en hink kallvatten. Men föresten, när fan kommer inte bekedet om ev cancer som en chock?!? jaja väntar på att få någon form av besked efter ronden har gått i dag och fram tills dess kan det fortfarande vara en olycklig ord formulering hos en läkare som inte tänkte sig för... Fast man slänger nog inte ur sig det om man inte har fog för det...

Maten i går blev ett eget tokigt kapitel, åt en yoghurt vid 10 sen ingenting och ingenting och till det ingenting... På sjukan fanns inget jag kan äta och jag var i ärlighetens namn inte hungrig.... Men magen lät som en hel bombskvadron på uppdrag, eller möjligen Thor på dåligthumör Vid 18 åt jag två kycklingspett och lite sallad på stickcafeet och sen på kvällen hade älskling gjort lite köttfärsbiffar till mig. All mat växte i munnen på mig så jag åt inte för fort i alla fall men ner kom det. Så att vikten visar det den gör förvånar mig inte, men jag överlever, det är ju inte precis risk att jag svälter ihjäl om jag äter dåligt någon/ några dagar-

Inga kommentarer: