Min resa mot mål!

onsdag 20 mars 2013

dag 52 eller varför finns cancer?

Ja det kan man undra! Fult namn på eländet föresten, cancer... ja nu är det offentligt så att säga, övrig släkt är informerad. Min pappa har cancer. Massa cancer, äcklig cancer, dum cancer, skit cancer!!! I tre dagar har jag suttit med pappa på sjukhuset, vi har gått till röntgen, fikat, pratat, skrattat, gråtit, löst korsord, väntat, fikat lite till och bara varit... det betyder så mycket! Vi vet inte mer än att det är allvarligt, vet inte om dagarna är räknade eller om det finns gott hopp. Om man googlar på "metastaser i levern" så är det väl mer negativa artiklar än positiva dock... vet inte vad man ska tro?
I morgon får han åka hem i avvaktan på nya prover och en läkarkonferens om hur de ska gå vidare. Men i dag var i alla fall pappa gladare och positivare så det känns bättre. men jag har misskött mig och min kropp dessa dagar så nu hämnas fibron. Men det positiva är att jag har inte fuskat med maten i den bemärkelsen att jag ätit fel saker, bara för lite saker... mat har väldigt liten prio när sådant här händer! men allt är lösbart bara man inte ger upp!

Morgonens vikt: 104,8

2 kommentarer:

Anonym sa...

Beklagar verkligen. Massa kramar

Åza Diaz Mägi sa...

Chock, sorg... elände! Hoppas ni får många fina månader tillsammans. Hoppas de kan bota honom. Kram. Livet tickar på, fast det står stilla. Förjävligt. Helt enkelt förjävligt.

Kram igen