Min resa mot mål!

tisdag 2 april 2013

dag 64

hå håjaja... skriver dåligt men vågen har stått precis still sedan påskafton, trots att jag faktiskt fuskade på kvällen! Jag åt frukt från köttbrickan vi köpte till mammas födelsedag. Jag kan kopiera in det jag skrev på fejjan:

"I dag blev det påskaftons fusk! Min mamma fyller 60 om några dagar så vi överraskade henne med ett litet släktkalas. Jag hade bestämt innan att jag skulle få ta en liten glutenfri kladdkakemuffins som jag brukar baka till mamma. MMM den var så god och jag njöt av den läääänge. allt övrigt fikabröd och tårta struntade jag i helt. Till kvällen sen hade vi köpt en köttbricka med lite olika skivade kalla köttsorter och massa olika frukter, till det serverades potatisklyftor och diverse kalla såser. Jag föll på frukterna... potatisen såg jag inte ens åt, såserna struntade jag fullständigt i och massa rostbiff och skinka slank ner på min tallrik tillsammans med 1 jordgubbe ca 10 vindruvor, 2 tunna skivor honungs melon, 2 bitar ananas och så vanlig grönsallad... frukten var himmelsk! så jag njöt av varje tugga och tänker att jag får stå för mitt val om vågen gnäller i morgon. Jag är stolt att jag inte tog av vinet eller de feta såserna eller potatisen som mitt gamla jag skulle ha gjort. Jag är stolt att det var så lätt att välja och hålla fast vid det. Sen kanske vän av ordning kan lägga fram hur fel det var att äta frukten men jag tänkte att någon gång i bland måste man få unna sig att äta något extra festligt utan att skämmas och det kändes så lyxigt och jag tror att det var det minst "farliga", dessutom fyller ju mamma ju bara 60 en gång... Jag tycker om mitt nya jag!"

Som sagt vågen var förlåtande och har stått still sedan dess men i dag gjorde vi ett litet skutt neråt, SAMTIDIGT som mensen kom i gång!!! Jag som brukar svälla som en ballong!!

Morgonens vikt: 102,3

Inga kommentarer: