Min resa mot mål!

fredag 9 september 2011

Idag....

...mår jag bra! I går kväll, efter en fruktansvärt jobbig dag i mitt kaos åkte Bobo o jag till brukshundsklubben i söderköping. Det var start för ett gäng glada hundägare som ska gå agillity kurs och kusin Åsa tillsammans med Ann var instruktörer. Jag ville se hur det går till när man introducerar agillity för sin hund. Det var skitintressant för att vara exakt! När jag åkte hem i går var jag så glad, ända inifrån o det behövde jag. Det var så härligt att se glädjen hos hundarna, ägarna och instruktörerna. Idag så lade jag in en ny cd bok i min telefon, ett tag nu har jag bara haft radion o det ger inte samma avslappning i mitt huvud. ( ha det där lät ju inte klokt men jag fattar vad jag menar i alla fall!) Sen tog jag fram kartan o kompassen o drog till Vrinneviskogen för några timmars orientering! Gissa om det var en lisa för själen!! Da Vincikoden i öronen, solsken, skog och trevliga människor... alla jag mötte vid tjalvestugan log så härligt, en liten farbror frågade med glimten i ögat om jag jobbade på att komma bort mig... vi pratade en stund o med ett stort leende gick vi åt varsitt håll o önskade trevlig helg. Idag älskar jag människorna i min omgivning! resten av dagen var lika härlig med besök hos Mormor och lite dans med Elin... Den här dagen behövde jag, kommer det fler jobbiga dagar ( ja det gör det lika säkert som att grodans arsle är vattentätt) då kommer jag orka det för batterierna är laddade igen.

Puss o hej, kram till dej

2 kommentarer:

Asksvart sa...

Det är sååå härligt när man får sånna där sköna dagar när man laddar batterierna... :) Och skoj att få dansa lite :)

Kram kram

Neli sa...

mmm det är det verkligen! Det var längesen jag var i sååå desperat behov av just en såhär dag! Dansa är alltid kul!