Min resa mot mål!

måndag 5 september 2011

Brev till Gud /Gudrun/Ödet eller någon

Alltså nu måste jag få protestera! Varför ska du bara få ta alla gobitar för? Jag är i allafall uppfostrad så att man delar med sig, man får inte ta allt till sig själv. som barn fick man lära sig att dela på leksakerna och godiset. Som vuxen vet man att det är oförskämt att ta största bullen och de godaste pralinerna i Alladin asken först. Hur kommer det sig då att du får roffa åt dig?!? Du tog min vän Jannika när hon hade två små barn som behövde henne, en underbar människa mitt i livet. Du tog min älskade morfar alldeles för tidigt. Du tog oxå barnens farfar/ min svärfar samma år. Några år senare skaffade jag en ny svärfar och då tog du honom oxå! När jag äntligen började få kontakt med släkten på pappas sida stal du farmor, rakt under näsan på oss. Tidigare i år tog du lilla underbara E... en liten kille på 8 år o nu stal du min svägerska oxå... Nu får du ge dig!!! Varför får du vara girig o inte jag?!? Jag vill ha dom kvar kan du fatta det? Sluta upp att ta saker för andra för på så vis får man inga vänner, det har min mamma sagt så det så!

2 kommentarer:

Åza Diaz Mägi sa...

Kärlek till dej!

Asksvart sa...

Verkligen jättebra skrivet vännen...
Kram