Min resa mot mål!

tisdag 28 februari 2012

Utmaning i grupp

Jag och min goa kompis Elin bestämde oss för att det vore skoj att mäta steg och utmana varandra att gå varje dag så vi har gått med på en sida som heter tappa.se. Där knappar man in mått o vikt så räknar de ut hur många steg per dag som man ska gå för att minska med 0,5kg/vecka. Vill man vara riktigt ambtiös så kan man lägga in allt man äter och få se balansen mellan in/ut. Men man kan hålla sig till bara stegen om man vill. När man startar så väljer man en karta eller snarare en sträcka man vill gå, jag valde stockholm/göteborg.  Enligt tappa.se ska jag gå 8897 steg varje dag  för att gå ner och på min karta ser varje person ut som en pjäs från ett fiaspel. när man börjar finns två pjäser på kartan, riktkarlen som går exakt 8897 steg varje dag och så min "plupp" som flyttas med den mängd steg som jag faktiskt går. det är ett kul och överskådligt sätt att se om man håller snittet,  ligger efter eller helst ligger före! Sen kan man utmana sina vänner på sidan, i korta eller långa sträckor, eller bara bjuda in dom till din egen karta så man får någon att tävla mot. Det finns tabeller som kan omvandla aktiviter till steg om man glömt räknaren eller kanske simmar så man får tillgodogöra sig det oxå. man måste inte lägga in stegen varje dag, man kan anteckna dom och lägga in flera dagar i efterskott. om man lyckas med dagens mål kommer det en glad liten smilies gubbe och ger en blommor eller fyrverkerier. Jag har fått tillbaka lusten att gå, det finns en morot liksom och det är mycket värt!

Vill du vara med? Gå med på tappa.se, det kostar en liten slant men det är det värt! Bli medlem och sök upp mig så går vi!!

Pözz!

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Hej! Nu finns min lilla plupp där också. Hoppas vi blir många som går den sträckan.
/ingmarie