Min resa mot mål!

lördag 2 april 2011

steg räkning 1/4 - 7/4

Någon som vill haka på min jakt på steg? Det är skoj om man är fler, alla kan ju ha sitt eget mål baserat på ork och kapacitet. Man kan glädjas åt varandras framgång och peppa när motivationen sviker...Mitt mål är ju som ni kanske förstått 70 000 i veckan, rekommendationen ligger ju på att vardags motionen skall vara just 10 000 steg/dag. Jag vill dock inte ha hetsen att behöva jaga varje dag eftersom min kropp inte alltid är med på noterna. därför har jag valt att samla i hop det jag kan på 7 dagar istället för då har man inte misslyckats om en dag bara blir 3000 steg. Jag räknar ny vecka på fredagar bara för att jag vill ha möjlighet att gå så mycket som möjligt de första dagarna så man inte får panik på slutet... Vad kommer ditt mål att vara?

Fredag 1 april 14601
Lördag 8833
Söndag 3355

Usch jag ligger alltså Drygt 3000 steg back, ingen bra start på en måndags morgon!

3 kommentarer:

Elin sa...

Hakar gärna på, börjar med att köra ditt mål med 70000 steg på en vecka... Men kanske ökar när ja ser vad ja landat på under en vecka...

:)

Anonym sa...

Mitt mål är att komma upp ur sängen...

Kram
Totte

Neli sa...

Det var skoj Elin! Vill gärna ha en steg kompis, det blir så mycket roligare då!

Totte: Ja vissa dagar kan det vara svårt nog...