Min resa mot mål!

torsdag 6 januari 2011

Nytt år nya saker...

Denna vecka har jag provat nya saker! Blev utmanad av kusin Åza att testa Afrikansk dans och Zumba denna vecka. I måndags testade jag något som kallas Free powerdance och det är en kombination av afrikansk dans, kampsport och yoga... vilken kombo va? Det var mysigt med den afrikanska musiken men tempot var högt, väldigt högt och det var massa "höga"armar och små snabba steg, precis allt som min kropp inte klarar.. men det var kul! Fick titta på i bland för mina ben och min rygg vägrade att vara med mer men det var ändå kul att prova på. Det kanske inte var så smart att hoppa in i en grupp som gjort detta 12000 gånger och ett pass som var nästan 90 minuter långt, men det visste vi inte innan (det var sista passet för kvällen så de andra bestämde helt enkelt att köra långa varianten) Sista 20 min. var det avslappning och det var tjejen fantastiskt duktig på! Hon hade en perfekt röst och fick varenda muskel i kroppen att slappna av. Det har nog aldrig varit så skönt att ligga på ett hårt golv!
Tisdag var det dags för tävlingsträning igen så det var ju inget nytt igentligen förutom att Challe kom med massa nya små små detaljer som ska ändras så allt kändes upp o ner en stund! Nu i kväll fick jag en snilleblixt för vilka kläder jag ska ha i Swingen o jag längtar!!
Så till kvällens äventyr... ZUMBA!! Wow! Jag säger bara wow! Det var det roligaste jag gjort på länge! Det var rörelser som inte skiljer sig så mycket från Line Dancen som jag håller på med annars, fast massa mer armar o snabba steg. Klarade att vara med hela passet! visserligen undvek jag en del hopp för att skona mina knän så jag gjorde samma sak fast utan hopp. Men jag kunde vara med! Jag kunde ta i! Det var inte mjölksyran som stoppade mina muskler utan jag fick ta i på riktigt, fick jobba mig trött utan att det fysiskt tog stopp. Det är en helt otrolig känsla, o det var tio år sedan sist! Annars är det alltid mjölksyran som packar ihop musklerna i ryggslutet så jag blir låst eller ryggen som värker eller nåt annat som gör att jag måste gå av golvet... men i dag fick jag vara jag, jag fick vara hel o bara helt slut av att jag kämpade. Det är sån skön känsla så jag kan inte med ord beskriva det! För den som aldrig varit "fånge" i sin egen skruttiga kropp går det inte att föreställa sig hur det känns att vilja mycket mer men att kroppen verkligen inte går att röra... Så har ni inte testat Zumba så gör det!  Man blir glad o pigg av det! Nu e klockan 01.40  o jag måste sova men jag har fortfarande ett leende som går två varv runt huvudet o är inte trött!

God natt alla söta rara människor!

Inga kommentarer: