Min resa mot mål!

måndag 16 maj 2011

vår ruset!

Trött o lycklig  sitter jag nu i soffan svettig o glad! Jag har gått vår ruset! vädret var helt okej kanske lite på den blåsiga sidan för mina kamrater frös o önskade vantar o tröjor. Jag har gott om egen isolering så jag tyckte det var perfekt i mina halvkorta brallor o öppen tröja.... själva rundan gick bra, det var lite tufft att så många sträckor var kullersten för det gör ont i kroppen att gå på. Massor av folk var det överallt, underhållning stog det i programmet att det skulle vara på flera ställen utmed banan... Jag har helt klart en annan uppfattning än arrangören om vad som är underhållning!!! I vasa parken skulle RixFM ha en hejjar klack... haha ja en drös trötta scouter i rix tröjor stod o visslade sig hesa med visselpipor och hojtade i en megafon att vi var jätteduktiga... hmmm efter en kilometer? ja det var duktigt! just ja de spelade radioskval till det oxå!
Efter 100 meter stod ett band... eller ja nåt, en basist ( som inte kunde hålla takten) en kvinnlig sångare ( som testade att ha två tonarter samtidigt) en trummis (som spelade en annan låt)  huga! Sen kom det faktiskt en väldigt trevlig överraskning med Jazzklubben  Crescendo på gamla torget o det var riktigt mysigt! De spelade dessutom samma låt allihop samtidigt! Nere vid fiskeklubben i strömmen spelade ljura spelmän ( något sådant stod det på skylten i alla fall) där hade nog dagens regn tyvärr hoppat in i en o annan dragspelsbälg.... annars kan det ju vara klämkäckt med dragspel men detta lät mer som en begravnings marsch för ett fallet dragspel... vid rådhuset var det unga små akrobater som uppträdde på en gummimatta o de var ju kul att se. kanske att det var Norsholms ungdomscirkus men jag såg ingen skylt. när vi sedan väl hade kommit i mål fick vi vår picknick påse med massa god mat så vi fick lite energi tillbaka! Bobo och min gullunge Marcus kom o hämtade mig så jag skulle få sällskap när jag gick hem... ja jag gick hem till Vilbergen efter loppet! I dag visar min stegmätare på ca 23000 steg.... Inte illa för en halt tant! eller halt o halt men höften tycks ha roterat i gen så jag har en egen gångstil efter jag gått en stund! Det ser nog lite roligt ut kan jag tro. Med tanke på hur jäkla dålig jag var i lördags så trodde jag att kvällen skulle vara ett helvete men jag är supernöjd!!! Nu en skön dusch o sedan ska jag se slutet på pirates of the carribean ...


Puss o hej leverpastej!

Inga kommentarer: