Min resa mot mål!

måndag 28 januari 2013

Nu har jag startat...

Efter mycket funderande, många frågor och lite osäkerhet har jag nu tagit steget från tanke till handling. Fler och fler runt om mig väljer att utföra en sk. gastric bypass för att förlora vikt. Dom blir bara smalare och vackrare och jag fortsätter bara att vara fet. Jag tycker inte om det men har provat många saker som inte funkar och operation... nej jag är inte där ännu, jag är inte redo att ta eventuella konekvenser som kan uppstå. Jag har blivit tipsad om Dr Pierre Dukan som utvecklat Dukan dieten (eller "du kan dieten" som den oxå kallas). Jag fick låna en bok, har surfat på nätet, funderat och terroriserat vännen som jag lånade den av. Det kommer inte bli lätt, det kommer inte vara enkelt och jag kommer säkert att skrika av frustration men jag måste prova. Man fick anmäla sig på deras hemsida och skriva in hur många barn man fött, vikten som man haft när man mådde som bäst, hur många dieter man provat, ålder, ben massa m.m. Sedan fick man en tidskurva som ska vara speciell för just mina förutsättningar.  Dieten har 4 faser, attack fasen, omväxlingsfasen, förstärkningsfasen och tillslut stabiliseringsfasen som räcker livet ut... För mig så blev attackfasen 5 dagar och omväxlingsfasen 280 dagar......
Mot allt annat jag lärt mig så uppmanas man här att väga sig varje dag för att se sina framsteg så nu börjar vi då...


Vikt: 115,5
midja: 119
Stuss: 126

Inga kommentarer: