Min resa mot mål!

tisdag 7 juni 2011

mera steg 3/6-9/6

Helgen tillbringades i goda vänners lag med husvagn och allt. Så nu har jag utforskat omgivningarna runt Valsberg i Söderköping. Fredagsmorgonen gick jag bort till Willys och handlade lite jag glömt till lunchen och som vanligt så packade jag ryggsäcken alldeles för tungt "ska bara ha den oxå" ja ni vet... Så sista kilometern "hem" var en pina men det gick! Andra dagen gick jag 2km enl. segräknaren bortåt på Östra rydsvägen (mot Kulefall) och vände vid Hjälmborgs återvinningsstation. Jag tyckte att jag blev ovanligt trött för att bara ha gått 4 km så för skojs skull bad jag Nicklas mäta med trippmätaren i bilen... hehe jag får ändra steglängden i min mätare för den hade fel, det var 6km ToR till hjälmborg så då var det ok att jag var lite tröttare! Lördag morgon gick jag mot Nybble i stället, tänkte mig att jag skulle leta reda på Farmor o farfars gamla hus men jag gav upp vid Närbygård... Vet ju inte ens om jag skulle känna igen huset! Skönt som fanken var det i alla fall! Jag är så glad att jag hitta en form av motion som jag kan envist hänga i och göra. Det är så lätt att börja med massa ambitioner som sakta rinner ut i sanden. Men att promenera finns lixom inga ursäkter att låta bli! Eller jo, brutet ben då förstås... Men det har jag ju inget!! Det ända smolket i bägaren är att inget syns på vågen... fast det känns i kroppen och syns i spegeln och det är ju mycket värt. Men eftersom jag skulle få större delen av min scrapresa betald om jag hyvlade av 15kilo innan 1 september så måste snart vågen visa något! Men det gör den väl vart efter bara musklerna får forma om sig...
Nu ska jag bara skriva av vad mätaren visar sedan i fredags så ska jag ta mina stavar o gå!

Fredag  12963
Lördag  12899
Söndag  12165
Måndag  12177
Tisdag  13147
Onsdag  13806
Torsdag  9992

Totalt: 87149

Inga kommentarer: